Den 12 april 2010 – Freestyle Navigator

Det senaste året, med allt vad det har inneburit i form av

mediciner, biverkningar och må-dåligt-perioder, så har min

diabetes fått stå tillbaka en hel del.

 

Vet inte ens om jag har nämnt den här?

Men har i alla fall typ 1 diabetes sedan många år.

 

Nu när jag mått ganska bra ett tag, så känns det som att det

är dags att börja få ordning på mitt blodsocker igen.

 

Var därför på diabetesmottagningen idag och fick inkopplat

en Freestyle navigator. En liten sensor som sitter i armen och

kontinuerligt mäter mitt blodsocker. Samt en tillhörade apparat

där värderna registreras och där jag ska skriva in alla doser insulin

jag tar samt alla måltider.

Den måste hänga med på max 3 meters avstånd.

 

Den ska sitta i fem dygn och det känns som det kommer bli en

hel del jobb. Men som Lova säger i tid och otid numera;

- Det är det som är meningen!


Kommentarer
Postat av: Erika

Hoppas verkligen att det har gått bra med diabetesen och att du har fått en bra ordning på det! :)



Jo, det var en skön erfarenhet. Jag har i många år dragit mig för att gå dit, för att söka mig dit. Men nu då jag har gjort det så vet jag att jag kommer att göra det igen. Om jag någon gång känner behovet för det. Men som du skriver till mig, man går nästan bara och väntar på när det ska rasa . . . igen.



Vi får hoppas att vi snart har lärt oss vår sjukdom och kan leva med den, på ett hälsosamt sätt och få ett långt och lyckligt liv i framtiden. Vi får hoppas och önska och tro.



Hoppas du får en riktigt trevlig helg!!



Kramar

2010-04-23 @ 11:46:57
URL: http://eurikaslife.blogg.se/
Postat av: Jenny

Måste kännas skönt att veta att du kan vända dig dit. Att det är okej. Jag hoppas att jag också kommer känna så efter att ha gjort mitt "studiebesök"!



Visst väntar man ständigt på att allt ska rasa igen. Det är ju så det alltid har varit. Men jag tror det är ett ENORMT steg att inse att det är såhär man fungerar, att det inte finns några mirakelpiller och att det kommer krävas mycket jobb för att må hyfsat bra. Och acceptera att det inte finns några garantier. Man får vara glad för varje dag man ler spontant helt enkelt =)



Många kramar!

2010-04-28 @ 01:30:25
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0