Den 6 september 2009 – Nytt försök, ny medicin

Söndag kväll. Får väl sammanfatta helgen som varit.

David och Lova åkte bort och jag såg fram

emot två dygn av egentid och lugn och ro.

 

En kompis från Helsingborg skulle komma förbi

och titta på film i fredags.

Det slutade med alldeles för många glas rött.

 

Idag kom familjen tillbaka.

Det innebar maxvolym och full aktivitetsgrad så fort

dom klev innanför dörren.

Jag är redan trött!

 

I kväll tog jag första tabletten Lamotrigin.

Hoppas slippa biverkningar!

Och hoppas den har effekt snart för jag har den där

välbekanta känslan av obehag i kroppen.

Den där känslan av en kommande jobbig period

fylld av ångest och en känsla av meningslöshet.

Kommentarer
Postat av: Diagnos Borderline

Fin blogg. Sitter själv i samma sits men med en annan diagnos. Skönt och läsa att man inte är ensam. Tack.

Postat av: Bengt

Hej! Jag har diagnosen bipolär1, enda skillnaden mot 2 är att jag haft minst en manisk psykos. Jag känner igen känslan då sjukdomen kommer smygande, det är hemskt. Ett tips som funkat på mig är att låta bli alkohol, alkohol förstärker sjukdomen. Det lömska är att vid hypomani så får ju alkoholen dig att bli lugnare, och tvärtom vid depression. Men totalt stt så blir det bara värre om man dricker. Jag slutade dricka helt för fem år sen. Usch, jag låter som en moraltant, men ville nämna det, då jag vet att det funkar.

//Bengt

2009-09-15 @ 15:27:22
Postat av: Jenny

Diagnos borderline - Ja, ibland är det skönt bara att känna att man inte är den enda... Min läkare har varit inne på om jag även har samma diagnos som du. Tydligen är det vanligt med en kombination av de båda. Och det låter inte helt omöjligt när jag ser till hur jag mår/är. Tack för att du läser & lycka till!



Bengt - Tack för tipset! Det är alltid bra att f ta del av andras erfarenheter, så man slipper testa allt själv... Det kan ju ta många år innan man inser sådant. Jag dricker sällan, men borde nog fundera över hur jag mår/var jag är först, de gånger jag väl gör det! Tack för att du skrev!

2009-09-16 @ 19:12:21
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0