Den 2-3 september 2009 – Stockholm & Vi Föräldrar

(Och så åter till min vanliga blogg-berättelse som ligger lite efter i tid som vanligt)


I början av sommaren fick vi genom tidningen ”Vi Föräldrar” en chans att

träffa Jesper Juul. Tanken var att vi skulle få råd kring hur vi ska hantera Lovas

svårigheter på dagis etc.

Och nu den 2 september var det dags.

Vi tog tåget upp till Stockholm klockan 07:28.

Jag hade förväntat mig fyra ganska jobbiga och intensiva timmar,

men det gick över förväntan.

Inledde resan med frukost, sedan somnade Lova i mitt knä.

Sista sträckan åt hon en kanelbulle och tittade på Teletubbies på datorn.

 Inga problem alls med andra ord!

 

Mötet med Jesper Juul gick också bra.

Han iakktog Lova och kunde sedan ge en bra beskrivning av hennes personlighet.

Vi fick också med oss en del praktiska råd om hur vi ska hantera eventuella

problem på nya dagiset.

 

För övrigt gjorde vi inte så mycket. Tog det mest lugnt. Tittade på stan.

Lova var otroligt faccinerad av bollen utanför fönstret...vi bodde på

Globen hotell.

 

Resan hem blev något jobbigare. Lova ville inte alls vila, inte äta, ingenting.

Bara klättrade runt och var missnöjd.

Dessutom satt ett par med en liten bebis i närheten.

Och hon skrek nästan konstant hela resan igenom.

Jag vill nog inte ha fler barn...   


Kommentarer
Postat av: Daniel Johansson

Hej Jenny!

Läste om dig i Bladet (finns med just nu på kropp och hälsa något längre ner "så botar du din sprutfobi") och jag jobbar med hypnos och NLP för att hjälpa människor. Har du testat det? om du inte har det men skulle vilja så hjälper jag dig gärna.

maila på [email protected] om du är intresserad/ Daniel

2009-09-14 @ 16:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0