Dåligt Aftonbladet!!!

Ställde för en månad sedan upp på en intervju för Aftonbladet.
Den skulle publiceras i bilagan "Härligt hemma" i höst...

Tydligen publicerades den i helgen - utan min vetskap.
Förstod det pga en kommentar här på bloggen, annars hade jag
helt missat det.

Kontaktade AB och fick ingen ursäkt, men en hemskickad bilaga.

Så OM jag blev förvånad när personer jag känner idag börjar ringa/smsa
och maila om artikeln om mig på Aftonbladets hemsida. 
Inte ett ord den här gången heller...

vet att jag själv valde att ställa upp på intervjun, men bland annat med 
kriteriet att min bloggadress skulle finnas med i artikeln för att läsarna
skulle hitta hit och få en mer komplett bild och för att andra med samma
diagnos skulle hitta mig!
Men såklart finns inte adressen/länken med i artikeln.

Här lämnas mitt liv ut till allmänheten, men de kan inte ens som lovat
publicera en länk, så folk kan få hela historien & en rättvis bild av mig. 

Kränkande & SÅ DÅLIGT!!!!  

 http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5760244.ab


Kommentarer
Postat av: Mathias

Tyvärr är det AB i ett nötskal :(



Önskar dig o de dina all lycka i världen iaf och hoppas att allt kommer att gå bra för er.



Mathias

2009-09-11 @ 18:17:03
Postat av: Jenny

Tack Mathias!

2009-09-11 @ 18:24:44
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Dyng-Bengt

Ja la in hela ditt blogginlägg under kommentarer med adress hit...



Lycka till i livet



MVH



DB

2009-09-11 @ 18:31:38
URL: http://dyngbengt.blogspot.com/
Postat av: Cutecakes-Paulina

Dåligt av AB! Men bra att du skriver ut adressen bland kommentarerna, det var så jag hittade hit. .tycker att det är starkt av dig att lämna ut så känslig del av ditt liv! Sänder dig massa positiv energi & tankar med hopp om att du hittar ett bra sätt att leva med din sjukdom!

2009-09-11 @ 18:36:09
URL: http://cutecakes.blogg.se/
Postat av: atos

Tja Jenny, det är sånt som sker när man har med Aftonbladet att göra.



F.ö kan jag tipsa om medicinsk marijuana om du är bipolär. Har flertalet kompisar som upplevt att dem blivit hjälpta av det.

2009-09-11 @ 18:38:28
Postat av: Malin

Hej där, läste precis AB artikel om dig och hittade länken i kommentarerna så det funkade ju iaf :-)

Verkligen dåligt av dom måste jag säga!! Hoppas du får en bättre ursäkt åtminstone!

Har liksom du fått diagonosen Bipolär typ 2 men har tyvärr ingen kontakt med någon annan i samma situation. Har en son på 5 år och tror jag förstår precis vad du menar med det du skriver i din "Header" om att kämpa för att vara den mamma som ditt barn förtjänar. För mig var diagnosen en otrolig lättnad samtidigt som jag blev enormt ledsen, det här är ju inget som går över, något jag måste leva med resten av livet. Vi kanske kan ha ngn slags kontakt i framtiden om du vill?

Kram från mig

2009-09-11 @ 18:42:22
Postat av: Tayni



Håller med alla föregående talare!



Men jag är glad att jag fick tillfälle att läsa

intervjun för den var bra! Jag är själv diagnoserad bipolär sen många år tillbaka och jag känner igen mig i det mesta!



Skulle vara kul å få växla några ord på mail med dig!



Ha det gott!!

2009-09-11 @ 19:01:44
Postat av: Jk

Ja, dåligt, men din blogg kommer att hittas ändå. Nu hittade jag tex.

Postat av: Jenny

Tack för alla kommentarer! Och kul att ni hittat hit :-)

Malin & Tayni (m.fl som vill) ni kan nå mig via mailadressen: [email protected]

2009-09-11 @ 19:47:44
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Sylfur

Hej!



Önskar dig verkligen all lycka, känner verkligen med dig hoppas att du börjar må bättre är ju inget fel i det.



2009-09-11 @ 20:13:28
Postat av: Nicki

hej jenny! det låter väldigt intressant att du har biolär. min mamma har också det och hon har haft typ lite mer än tio år. så innebär att jag var liten tills nu. det är väldigt tufft att se henne i olika perioder när jag inte förstår precis exakt hur hon mår. och jag känner igen vissa dina sits att som min mamma har upplevt.. men enda störst problem är att: Hon vill inte inse att hon lider av, skäms över det, sluta äta medicin för att hon tror den fungerar inte så innebär att hon slutar äta medicin och hamnar fel nivå som inte ska vara så. Så jag har alltid funderat och försöka klura ut hur ska jag få henne inse? gärna maila tillbaka!:)

2009-09-11 @ 20:16:01
Postat av: Malin

Hej där, läste precis AB artikel om dig och hittade länken i kommentarerna så det funkade ju iaf :-)

Verkligen dåligt av dom måste jag säga!! Hoppas du får en bättre ursäkt åtminstone!

Har liksom du fått diagonosen Bipolär typ 2 men har tyvärr ingen kontakt med någon annan i samma situation. Har en son på 5 år och tror jag förstår precis vad du menar med det du skriver i din "Header" om att kämpa för att vara den mamma som ditt barn förtjänar. För mig var diagnosen en otrolig lättnad samtidigt som jag blev enormt ledsen, det här är ju inget som går över, något jag måste leva med resten av livet. Vi kanske kan ha ngn slags kontakt i framtiden om du vill?

Kram från mig

2009-09-11 @ 21:56:34
Postat av: Malin

Oupps.. nu blev det fel!! :-)

Tack Jenny för mailadressen!

2009-09-11 @ 21:58:01
Postat av: kristian

hej det är så att jag har precis fått diagnosen bipolär typ 2 och nu när jag läste artiklen om dig så var det som att läsa om 10 år av mitt liv är 27år nu och sökte hjälp för 8år sen men som sagt nyss fått min diagnos... jag känner ingen som har samma diagon så jag vet inte hur jag ska göra när jag e inne i en manisk fas som jag är just nu har du några tips kanske?? vill inte störa men skulle bara vilja ha nått tips!!! MVH Kristian

2009-09-12 @ 00:36:15
Postat av: Jenny

Kristian

- Har du fått någon medicin också då nyligen? Kanske som inte hunnit börja ge full effekt... jag är nog dålig på att ge tips. Har inte hittar sätt själv än för att hantera varken uppåt eller neråtperioder. Mitt stora problem när jag var/är hypoman är att jag inte kan varva och sova, så för det har jag fått sömntabletter för att inte helt "köra slut" på mig själv. Hoppas du har en läkare som kan stötta dig i allt det här. Maila mig gärna så kanske vi kan utbyta tips med tiden!

/ Jenny ([email protected])

2009-09-12 @ 00:54:12
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Det här är jag

Hejsan!



Det där är verkligen under all kritik. Det är att behandla dig utan respekt. Men jag är i alla fall väldigt glad att artikeln hamnade på nätet så att jag kunde hitta dig igen. Min dator pajade nämligen och mina favvisar försvann - bland annat du. Men nu kan jag äntligen läsa dig igen.



Stor kram på dig!

Postat av: Bengt

Hej, Jenny och Kristian! Jag fick diagnosen bipolär typ 1 (skiljer sig inte så mycket från typ2) 1994, men jag hade nog haft sjukdomen i åtminstone 15 år redan då. Mina råd för att dämpa hypomani, är dels som Jenny säger att man måste sova, även om det krävs mycket medicin för det. Sedan om man själv känner att man är på väg uppåt, så finns det mediciner som funkar mycket bra i alla fall på mig. Ytterligare ett råd är att inte dricka alkohol, det kan vara ett sätt att sig när man är hypoman, men det förvärrar garanterat sjukdomen.

Lycka till./Bengt

2009-09-13 @ 16:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0