Den 28 september 2009 – Relationer!

Idag var det dags för ett nytt besök hos Emmy.

Vi brukar försöka boka in en tid varje måndag förmiddag.

Just nu så pratar vi mycket om relationer till andra människor.

 

Mycket av det som kommer fram känns som ganska uppenbara

saker, sånt som jag borde veta.

Men det är först när jag säger det högt, till Emmy

som jag kan se mönster i mitt beteende.

 

Jag är en person som behöver mycket tid för mig själv.

Det har jag alltid varit. Gillat att vara ensam, pyssla med mitt.

Faktiskt behövt den där tiden för mig själv för att må bra.

 

Samtidigt är jag extremt mån om att duga.

Att vara bra på allt jag gör, att vara omtyckt av alla.

För om andra inte tycker att jag duger, då gör jag antagligen

inte det. Och då måste jag straffa mig själv.

Genom att skära. Eller ta tabletter.

Vad som helst bara jag slipper känna självföraktet.

(Fortsättning på temat kommer :-)


Kommentarer
Postat av: Babyborderline

Tack snälla för dom fina orden. Vi kanske delar våran smärta tillsammans? Kanske är smärtan bådas? Samma hjärtan som slår, samma ångest som river sönder. Jag ska följa din blogg, en liten lättnad att finna någon annan som också blöder, så att man kan blöda tillsammans.



Kramar

2009-10-06 @ 12:04:07
URL: http://babyborderline.wordpress.com
Postat av: Anders

Vad jag känner igen mig i det du skriver. Behov att vara ensam men samtidigt få bekräftelse. Kramar Anders

2009-10-07 @ 11:32:13
Postat av: Jenny

Konstigt nog så är det så att delad glädje är dubbel, men delad smärta är...om inte halv så i alla fall lite mindre! Många kramar till er båda!

2009-10-08 @ 01:45:11
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0