Den 12 oktober 2009 – Så mycket man borde...

Nytt besök hos Emmy idag.

Jag hade velat prata med henne om självförtroende

respektive självkänsla.

Om det kanske är nåt att jobba med för att börja gilla

sig själv lite mer..?

 

Men hon var mer inne på att fortsätta på förra veckans ämne.

Om att ta tag i saker och ting. Att ta ansvar.

Få saker gjorda. Och ”städa upp” i sitt liv.

Fundera över vad som är viktigt. vad som betyder något.

 

Sen pratade vi om all den här ilskan jag känner också.

Vad den betyder. Vad det står för. Om det finns andra sätt...

Det är klart det gör.

Jag måste bara lära mig bemästra den. Så jag hinner tänka efter.

Och sedan handla rationellt istället. På ett sansat sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0