Den 10 oktober 2009 – En tom tvättkorg...

Jag kan fortfarande inte sova. Och det är så frustrerande!

Jag är inte trött, men jag vet att jag borde vara det.

Natten till idag var jag uppe till halv sex.

Då gjorde jag ett försök att sova trots att tröttheten inte ville infinna sig.

Låg vaken till kvart över åtta på morgonen.

Då somnade jag äntligen och vaknade tre futtiga timmar senare.

 

Hoppades att en dag full av aktivitet skulle få mig att bli trött till kvällen.

(Särskilt med tanke på hur lite jag sovit natten till idag).

Men inte. Nu sitter jag här igen och klockan närmar sig fyra...

 

Som jag skrev för ett par dagar sedan så vet jag inte

om det är medicinen eller om jag är i en hypoman fas.

Jag tror nog mest på det första.

För jag är inte sprudlande.

Jag är mest irriterad och har huvudvärk.

 

Och så tvättar jag. För tredje natten i rad nu.

Inte för att det finns så mycket att tvätta längre...

Det är något jag tycker om att göra när jag mår dåligt.

Tvätta.

Stoppa in i maskinen och plocka ut och hänga upp kläder

som doftar mjukmedel och renhet.

Det ger en hemtrevlig, lugn och mysig känsla. Nästan som nybakta bullar.

 

Jag gillar att diska också.

Numera har vi diskmaskin, så diskar gör jag inte längre.

Men jag brukade tycka om det. Stå med händerna i det varma vattnet.

Det gav också lugn på något sätt.

Numera duschar jag istället. Varmt, varmt,varmt!

Så det svider och bränner i huden som blir alldeles röd.

Och det känns så bra att jag nog skulle kunna stå där hela dagarna

och bara skölja av mig all ångest.

Låta den rinna av mig tillsammans med det varma vattnet.

Kommentarer
Postat av: kristian

precis som du skrev här hade jag förra vecka 7 dagar utan sömn och det finns inget värre än det, där finns ju inget direkt att göra på nätterna mer än sitta vi datorn men när man suttit och kollat samma j*vla 100ggr så e det inte så kul längre... men jag har exakt samma som dig med duschen kan duscha 3-4 gånger per dag bara för det e så skönt att stå där och känna varm vattnet strila över huuvdet så man kankse kan skölja bort allt som finns!!!!!



kram kristian

2009-10-22 @ 12:25:14
Postat av: Jenny

Nä, det är verkligen sjukt jobbigt... Känner igen det där med att sitta vid datorn och kolla på samma sidor och bara vänta på att bli trött. Fast det blir man ju inte...



Kram

2009-10-24 @ 00:45:30
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Det här är jag

Fler som använder duschens varma strålar som ett sätt att försöka skölja bort ångesten. Nu för tiden kan jag inte ens lägga mig i sängen för att sova för natten utan att först få stå en stund i duschen. Så skön känsla. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0