Den 8 maj - Underbara, underbara Lova!

När Lova var mindre, ja ända upp tills hos var strax över året var det nästan
alltid jag som gick upp på morgonen och lagade välling, som matade
och det var bredvid mig som Lova somnade om efter sin frukost.


När jag började må dåligt blev det allt oftare David som gick upp och ordnade
med välling. Lova sökte sig mer och mer till honom.
Det var i pappas famn hon kände sig tryggast.
Och det är där hon somnat om efter morgonvällingen de senaste månaderna.


Men idag hände något.

Jag vaknade och kände mig pigg. Jag var klar i huvudet, jag kunde tänka!

Gick upp och lagade välling som Lova sedan snabbt drack upp där hon låg
mellan oss i dubbelsängen. Efteråt vände hon sig mot mig. Mot MIG!
Jag gosade lite med henne. Sa att hon var mammas älskling...
Då log hon med hela ansiktet och strök mig över kinden med sin lilla hand och sa;

- Ja (paus) och sedan med eftertryck "mamma".

Sedan kröp hon ihop hos mig och somnade.


Och jag låg kvar där och grät och snörvlade så tyst jag kunde för att inte väcka henne.

Min underbara lilla älskling!


Jag tror det var hennes sätt att säga:
                       "Välkommen tillbaka mamma". 





Kommentarer
Postat av: Sara

helt underbart! vilken otrolig känsla, och jag är helt säker på att det var precis det hon mena, en mamma vet ju bäst, eller hur

kram sara

2009-06-18 @ 02:23:01
URL: http://saramedsinrocktiara.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilken fantastiskt söt dotter!

2009-06-22 @ 11:14:11
URL: http://elinsord.bloggagratis.se/
Postat av: Yris

Vilken underbar känsla för dig! Klart det var så hon menade, en mammas instinkt är alltid rätt!!



Kramar

Yris

2009-06-22 @ 20:57:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/yris
Postat av: Monica

Så gullig och fin dotter ni har, ja ni är fina hela familjen. Skuldbelägg dig inte, du kan inte rå för hur du mår. Men försök se allt det ljusa du har.

2009-06-23 @ 00:24:28
Postat av: karin

Vad fint skrivet, och vilken otroligt söt dotter du har. /Karin

2009-06-23 @ 14:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0