Den 14 maj 2009 - Körsbärsträden och döden

Jag har hittat låten som jag vill ska spelas på min begravning
om jag dör alldeles för ung.
Den säger precis allt jag vill säga till dom jag älskar.
Och den är så underbar, så vacker, så genuin!

Lyssnade på den idag. Om och om och om igen.
Och grät.  Massor.
Mest för att jag var (och är) rädd.
Rädd för vad jag kan göra nästa gång jag mår riktigt dåligt.

För att jag inte ska få se körsbärsträden blomma nästa vår.
För att jag inte ska få se Lova växa upp.
För att jag ska lämna och därmed skada dom jag älskar mest av allt.
Jag vill ju leva!



Körsbärsblom!
Det här underbara trädet står precis utanför vårt köksfönster.


Kommentarer
Postat av: Lina Thörnblom

Hej! läste intervjun med dig på allt om barn. Har också fått diagnosen bipolär typ 2. Litium tog bra men jag slutade med medicin när jag blev gravid och graviditeten gjorde att jag mådde bra. Mår fortsatt bra med min två veckor gamla bäbis och får bra uppföljning av min sköterska. Om du bor i sthlm så är affektiva mottagningen ett tips. När jag äntligen blev remitterad dit så vände livet och någon tog mig på allvar. Hoppas allt fortsätter bra för dig. /Lina

2009-06-22 @ 14:16:21
Postat av: kickan34

hej, jag har oxå klurat på vilken låt som ska spelas på min begravning. tror det e mer som gjort det.. men skönt känna att man inte e ensam.. Kramar och kämpa på!

2009-06-22 @ 17:10:13
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej, läste om dig på expressen idag. Jag har också bipolär typ 2 och fick diagnosen för lite mer än 1 år sedan.

Jag går på en medicin som heter lamotregin och den funkar jätte bra för mig :) Har väldigt sällan problem med min sjukdom numera, märker ofta inte av den.

Hoppas att det kommer lösa sig för dig :)

//Tina

2009-06-22 @ 17:53:53
URL: http://telefonterrorist.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie Forsberg

Hej !

När jag läste om dig i Expressen idag så kände jag så väl igen mig. I mitt fall visade det sig bero på en wiplash-skada sedan barndomen. Jag visste inte att jag hade det men sedan jag började få behandling med kiropraktik regelbundet så har jag ett mycket jämnare humör och det behövs ingen medicin när kroppen fungerar som den ska. Mejla mig om du vill få tips på vilka kiropraktorer som kan behandla den första nackkotan. Utan det så kommer man inte åt problem.

Varma hälsningar

Ann-Sofie

Ps. Min dotter fick wiplash av förlossning med sugklocka !

2009-06-22 @ 19:37:47
Postat av: Victoria

Hej Jenny,

fint att du vill beratta sa offentligt om din sjukdom, finns ett oerhort stigma i samhallet mot bade bipolar och depressioner. Sjalv lider jag av kronisk depression och nar jag laste artikeln om dig blev jag lite forundrad nar de skrev att du tyckte det var varre att fa diagnosen bipolar an att ha "bara" depression - att det ar nat som de flesta genomlever nan gang i livet. Jag forstar hur du menar men ville bara saga att det finns sa manga olika typer av depression o for oss som lever med kronisk depression med aterkommande djupa episoder, ar det ingen skillnad mot bipolar, forutom att de 2 sjukdomarna tar sig olika uttryck. Jag har levt med min sjukdom sen jag var barn och den har hindrat mig i mycket. Ar nu 36 och fast det kanns hart att fa veta att det har aldrig forsvinner och att mina depressioner inte kan klaras utan medicin, kanns det anda skont att veta det, jag vet vad jag har att gora med och maste hitta satt att leva med sjukdomen.

Jag onskar dig all lycka i aterfrisknandet och tack igen for ditt mod att vara sa oppen om din sjukdom - det behovs!

2009-06-22 @ 20:19:37
URL: http://lifeinpenumbra.blogspot.com
Postat av: Emma

hej, vill bara tacka för en väldigt bra blogg. Jag har också bipolär 2, fick min diagnos för ungefär 2 år sedan. Är nitton år idag men jag kämpar fortfarande med att acceptera att jag har den och att jag måste äta medicin. Jag förstår att det måste vara väldigt jobbigt få så mycket biverkningar, jag äter lamictal och det fungerar bra för mig. Jag tycker du är stark som vågar skriva om det här i din blogg, jag tror att det hjälper många och att många kan känna igen sig i mycket av det du skriver. Hoppas det löser sig med medicineringen. Kram Emma

2009-06-22 @ 22:10:26
Postat av: Monica

Ta väl hand om dig, och vill bara fråga, har du diabetes? Eftersom jag läste du kollade blodsockret hemma? Det är ju inte konstigt det blir för mycket för dig då. Och om du medicinerar med psykofarmaka, så kan du inte dricka alkohol, men bra om du testar att leva utan medicin nu, hoppas du kan hitta något alternativ.

Bra kost, balans, lugn, massage. Lär dig så mycket som möjligt, hoppas det går bra för er. Kram

2009-06-23 @ 00:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0