Den 12 maj 2009 - Mötet med Försäkringskassan

I förra veckan fick jag en kallelse till Försäkringskassan. Det har jag nog glömt att nämna.
Förträngt kanske. För det kändes så jobbigt.
Dom kallade mig i alla fall på ett obligatoriskt möte eftersom jag varit sjukskriven ett tag nu.


Jag var lite nervös innan. Att det skulle vara någon slags "förhör".
Att jag skulle bli utfrågad och tvingas försvara att jag inte klarar av att arbeta för tillfället.
Att deras mål var att peka ut mig som en lögnare och bestämma att jag minsann inte har
rätt till någon sjukpenning.

Jag VET ju såklart att de fall man läser om i media inte hör till vanligheterna.
Och att de flesta som arbetar på Fk är allt annat än otrevliga. Men jag var nervös ändå.


Så kom jag dit och fick träffa världens gulligaste handläggare.
Hon bad mig berätta om hur jag mått, vad läkaren bedömt och vad jag trodde om framtiden.
Sen sa hon att jag skulle låta det ta den tid det tar att komma på fötter igen.
Att jag skulle vara sjukskriven tills jag verkligen fått rätt behandlig och mår bra.
Hon avslutade dessutom med att berömma mig för att jag "trots min unga ålder var så välutbildad och dessutom hunnit arbeta en hel del".
Så jag gick därifrån betydligt lättare till mods.


Nu har jag i alla fall en sak mindre att oroa mig för...


Kommentarer
Postat av: Yris

Underbart att läsa, sånt ger en hopp = )



Själv väntar jag fort på kallelse för min utredning,lär nog få vänta till efter semestern suck

Under tiden har jag berättat för en handläggare på af att jag har mycket troligt ADHD, så hon skulle be psykologen där kontakta mig så jag får någon att prata med! Gissa om jag blev förvånad, men så glad =)



LYCKA TILL NU!!

2009-06-21 @ 18:10:57
URL: http://blogg.aftonbladet.se/yris
Postat av: marlene

gillar din blogg. spännade att läsa efter som jag själv är bipolär. och jag håller helt med dig om försäkringskassan. dom är inte alls så farliga :)

2009-06-22 @ 17:41:27
URL: http://maddissss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har oxå en handläggare på FK som är guld värd..jag hade problem med att få igenom min ansökan om sjukförsäkringen och fick avslag första varvet..

Men min handläggare ringde upp mej och lovade att hon skulle försöka och ställde många frågor om just "min" vardag med ADHD och borderline o vad jag behövde för att jag skulle fungera.



Alla på FK är inte otrevliga och det finns dom som bryr sigguld värda ..



2009-06-23 @ 02:12:00
Postat av: Susanne

Vad glad jag blev av att läsa att du haft ett så bra FK-möte.



Kram Susi med magen

2009-06-23 @ 14:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0