Den 20 juli 2009 - Friheten att försvinna

Lova är med min syster i Göteborg och jag och David
är själva hemma i Lund ett par dagar.

Det är tomt, tyst och jätteskönt!


Vi äter hämtmat framför teven. Vilken lyx!

Tyvärr har jag fortfarande en gnagande ångest i bröstet
och en rastlös känsla i hela kroppen.

Så kommer jag att tänka på mina tabletter som ligger i medicinskåpet.
Dom där som är avsedda för värk, men som ger ett ludddigt, skönt, trötthetsrus...
Nu när Lova inte är hemma och jag inte måste vara tillgänglig för henne
kan jag faktiskt ta dom.


Jag löser upp en brustablett i vatten och dricker.
Usch och fy, vad vidrigt det smakar!

Men en stund senare ligger jag utslagen på soffan och känner mig lyckligt avtrubbad.
Äter smågodis och tittar på komediserier.
Såhär avslappnad och tillfreds har jag inte känt mig på väldigt länge.

Tar en tablett till inför natten.
Samvetet säger mig att jag inte borde, men jag vill fortsätta känna såhär.
Bara lite till...


Sen sover jag gott en hel natt i sträck. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0