Den 11 juni 2009 - Familjesamtalet

Idag var jag och David på gemensamt samtal hos sjuksköterska & psykolog.
Vi har varit det ett par gånger.
Mest för att få tips och råd kring hur vi ska underlätta situationen för Lova.
Hur vi ska skapa så mycket trygghet som möjligt för henne i vardagen.

Hon har haft en jobbig vår. Varit ledsen och orolig.
Jag upplever henne inte lika trygg som andra barn, och det har ju sin förklaring.
Men det känns som hon börjar bli säkrare nu.
Jag mår bättre och är tillgänglig på ett annat sätt.
Och Lova måste inte konstant ha mig i närheten för att känna sig lugn.

Nu handlar det nog mer om att vi måste bli en familj igen. Alla tre.

Och hitta tillbaka till det där gemensamma livet i vardagen. 


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Ville bara säga att jag är i samma situation som du. Fast utan barn. Dock barnboksförfattare istället :) Har också diagnosen bipolär typ 2 och det går upp och ner. Vet med andra ord hur sina dagar är, så om du har lust att skriva av dig till nån som vet - så hör av dig. Annars ta hand om dej och kämpa på. De bra dagarna är värda att leva för! /Lina Lundh

2009-07-02 @ 12:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0