Den 8 december 2009 – Nu orkar jag inte mer!!!

Idag har nog varit den värsta dagen på länge.

Som vanligt kunde jag inte sova.

Det blev knappt två och en halv timme framåt morgonen.

Och då med ett avbrott för att gå upp och ordna med välling

till Lova klockan sju.

 

Sen upp vid åtta och iväg till dagis.

Ärenden på stan. Stress, stress, stress.

Hem. Hämta på dagis.

Storhandla med en trött och gnällig Lova.

Hem igen.

Sätta Lova i badet och laga middag.

 

Skär mig i fingret.

Sen lyckas jag sticka mig på en gaffel också.

Välter ut buljongen över hela diskbänken.

Andas. Lugn.

 

Lova har bajsat i badkaret.

Där det även finns 50 leksaker...

Jag vill bara gråta.

Ut med vattnet. Duscha en arg och skrikande Lova.

Torka och klä på henne. Börja tvätta alla leksakerna.

Och badkaret.

 

Lagar klart middagen.

Sen äter vi. Alldeles försent.

Lova somnar gott sen.

Men jag är fortfarande irriterad och stressad.

 

Skitmedicin!

Hade jag bara kunnat sova lite mer än ynka 2-3 timmar

per natt hade motgångarna varit betydligt lättare att ta.

 

Hemsk, hemsk dag. Men sådana har väl alla då och då?

Och jag fixade ju det faktiskt!


Kommentarer
Postat av: malin

hej gumman oj vad jag känner igen mig har tyvärr sådanna dagar allt för ofta lider med dig, har också haft en tedens att ta till ex panocod eller treocomp vid sådanna tillfällen för att lugna mina nerver o må bättre (skäms) kanske inte lika ofta längre men det händer ..... du ska veta att du är stark jag ser upp till dig och du är en stor förebild för mina barn o en mkt bra förebild för mig som vän människa och yrkeskvinna KRAM KRAM malin

2009-12-18 @ 12:53:24
Postat av: Eriiza

Hej.

Hittade din blogg på http://psykiatrin.blogg.se

Jag har en hemsida för människor med psykisk problematik.

Tänke att du kanske är intresserad av att bli medlem ? =)

http://gethelphere.jinity.com/



Man kanske kunde göra sidan till ett bra community i framtiden.



MvH Eriiza

2009-12-19 @ 18:00:50
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Tack underbara Malin! Hoppas du vet hur mycket jag beundrar dig med för den fantastiska mamma du är till TRE barn och dessutom en alltid lika omtänksam och godhjärtad vän & medmänniska. Världen behöver fler som du! Många kramar

2009-12-20 @ 23:51:53
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0