Den 25 november 2009 – Julpynt & julbak

Dom som följer bloggen har nog knappast missat

hur mycket julen betyder för mig.

Snart är det första advent och jag längtar sååå efter

att få tända ljusstakarna i fönstren.

 

Har städat och pyntat i två dagar nu.

Lova älskar det. Åh, så fint! Tack mamma, säger hon för varje

 ny sak som jag plockar fram ur den stora lådan med julpynt.

 

Idag påbörjade jag julbaket också. Lussekatter :-)

Ska man hinna med allt så är det bäst att börja i tid.

På listan står även fruktkaka, pepparkakor, pepparkakshus,

knäck, ischoklad, tryfflar, saffranskaka, biscotti och fudge.

Och så eget vörtbröd såklart!


Kommentarer
Postat av: jecca

Shit alltså, ska du hinna med allt det där innan jul, och utan att bli helt utkörd? Oj, oj...

2009-12-06 @ 15:04:47
Postat av: kristian

Lite kul för det är precis som min känsla för julen... har bara pepparkaks hus kvar att göra nu och lite apelsin med nejlikor så det kan dofta lite jul!!!



kram kristian

2009-12-07 @ 06:52:50
Postat av: Jenny

Visst är det härligt med den känslan ett tag nu! Lite lycka liksom! Apelsiner med nejlikor har jag inte gjort några i år...kanske man borde fixa!?

2009-12-08 @ 00:20:04
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: kristian

ja det e inte alls dumt med denna känsla men har jätte problem med sömnen så det e lite bitter ljuvt..



ja jag tycker absolut du ska göra lite apelsin å nejlikor och hänga i fönster och dörrar det doftar så härligt! sen får man väl ta och köpa en mistel och hänga på nått bra ställe så man kan få lite pussar kanske :)



vad önskar du dig i år av jultomten då???



Kram

2009-12-08 @ 11:42:09
Postat av: Jenny

Ja, får väl fixa lite apelsiner :-)

Har också en "brist på sömn" period.

Skyller på Lamotriginet.



Av tomten önskar jag mig ett livslångt välbefinnande!

Själv då?



Kram

2009-12-10 @ 13:07:00
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: kristian

det e precis samma sak som jag önskar mig! Att få må bra och vara glad och lite lungn och ro för mig och familjen!! men vi e nog inte ensamma om att önska oss det kan jag tänka!!



kram

2009-12-10 @ 13:16:59
Postat av: Jenny

Ja, jag antar att det är sådär som det sägs;

- Som frisk har man massa önskningar, som sjuk har man bara en, att må bättre.



Kram

2009-12-11 @ 01:09:26
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0