Den 16 december 2009 – Dags att trappa ner

Uppföljning via telefon med Dr Anders.

Lamotriginet har inte önskad effekt.

Jag står kvar på 200 mg och jag mår inte bättre.

 

Visserligen har de riktiga svackorna liksom de hypomana

perioderna försvunnit, men istället kan jag inte sova.

Det är frustrerande, utmattande och jobbigt.

 

Sen är jag konstant arg och irriterad.

Måste vara underbart för omgivningen...

Inte så kul för mig heller.

Om det beror på medicin eller är en konsekvens av

sömnbristen är dock oklart.

 

Oavsett så är det dags att börja minska på dosen nu.

Ner till 150 mg och sen 100 om ett par veckor.

Där mådde jag som bäst.

 

Hoppas, hoppas, hoppas att det är rätt dos för mig!

Att det inte bara var en bra period i sig, utan att det

faktiskt var Lamotriginet som hjälpte.

Inget talar tyvärr för det egentligen,

då 100 mg är en väldigt låg dos.

 

Men alla är vi ju olika, så jag hoppas!


Kommentarer
Postat av: kristian

ja jag hoppas verkligen att det ska vara rätt medicin för dig, jag bytar till lithium nu i dag så nu får vi väl se hur det ska gå!! hoppas på detta för det känns som jag prövat allt annat redan!!



jag har samma problem med sömnen så jag hoppas det ska bli bättre med bytet av medcinen också! hoppas bara jag inte får en nedåt period nu när jag bytar för det känns som e det sisita jag behöver nu in i nästa år.... 2010 måste ju bli ett bättre år än vad 2009 har varit för oss tycker jag (hoppas jag)



kram kristian!!

2009-12-28 @ 10:11:56
Postat av: kristian

uppdaterning efter möte med läkaren :( finns en stor risk för inläggning efter nyår och där med ECT behandling kan väl inte säga att det känns super bra men vad gör man inte för att bli frisk!!!



:,( kram

2009-12-28 @ 12:46:51
Postat av: Hanna

Håller tummarna för både dig och Kristian. Tänker på er. Det är väl allt jag kan göra, fast önskar att jag kunde göra mer...

Kämpa på, mina hjältar!! Stor kram!!

2009-12-28 @ 14:07:03
Postat av: kristian

TACK Hanna det värmer!!!!!!!!!!

2009-12-28 @ 22:15:31
Postat av: Jenny

Tack Hanna! <3



Kristian - Ja, vi får hoppas på det. Nytt år, ett bättre förhoppningsvis.

Jag blev väldigt trött av litium. Gick och la mig redan vid åtta på kvällen - helt utmattad!

Hoppas det hjälper dig och att du får sk "normal" sömn av det.



Många kramar till er båda!

2009-12-30 @ 03:40:28
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0