16 februari 2009 - första tabletten och andra.

Jag tar första tabletten på morgonen. Det är inte helt utan oro jag gör det.

Man vet nämligen inte hur litium hjälper, bara att det gör det.

Man vet också att efter många års litiumbehandling leder till att såväl njurar

och sköldkörteln förstörs. Därtill vet man att för hög halt litium i blodet är detsamma
som en förgiftning som kan vara livshotande.

Så ja...jag är ganska nervös över att ta dessa små vita, till synes ofarliga tabletter.


I början brukar det ju också dyka upp en del mindre trevliga biverkningar
när det gäller mediciner.
För Lithionit ser det ut såhär, (nämner bara de vanligaste);


  • Ökad urinmängd. Ökad törst. Vätskeansamling (ödem).
  • Viktökning (undvik kalorihaltiga drycker).
  • Darrhänthet. Trötthetskänsla i armar och ben.
  • Diarré, illamående och magont (speciellt under de första veckorna).
  • Acneliknande utslag. EKG-förändringar. Påverkan på sköldkörtelfunktionen.
  • Nedsatt koncentrations- och reaktionsförmåga.

( källa: http://www.fass.se/ )


Framåt kvällen tar jag tablett nummer två.

Mår lite lätt illa, men annars känner jag inte av medicinen alls ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0