Livet från den ljusa sidan

Kom inte bara hem från London med massa nya minnen utan också nåt elakt virus… Hostar så jag knappt kan andas, huvudet värker och kroppen likaså. 

Sett från den ljusa sidan är jag glad att jag hann hem innan det bröt ut och nu får vila i min egen säng. 


Katterna är mammiga som aldrig förr. Båda två ska sova/vila med mig konstant. (Jag hade inte kunnat vara lyckligare). 


Vad är grejen med trettondagen förresten? Har fått tre (!!) förfrågningar om att gå ut… Jag som knappt har några vänner. Är det alltså en grej? Att man ska festa denna dag? I så fall har jag varit förskonad från den vetskapen och dessa fester i alla år 😂 Och levt ett lugnt hemmaliv istället. Vilket jag ämnar fortsätta göra. 


I andan av att sammanfatta det gångna året och sätta mål för det nya så håller jag det enkelt. Konstaterar att året som gått var oerhört lärorikt. Jag vågade lite mer. Jag var lite mer snäll mot mig själv. Och framförallt så släppte jag på många av de förväntningar mitt yngre jag haft på livet. Tillät mig att bara vara i min ensamhet och verkligen känna efter kring hur jag vill ha det. Ingen annan. Bara jag. 


Vad jag behöver. Vad jag vill ha. Hur jag vill vara. Vad jag vill göra, prioritera och vad jag mår bra av. Det var så länge sedan jag hade det utrymmet (under en längre period) att verkligen känna efter att jag nog tappat bort mig själv i det. 

Det är ingen annans fel eller ansvar. Jag behöver veta vad som är kompromissbart för mig- och vad som inte är det, för att kunna avgöra vem/vilka jag fungerar ihop med. Men det är förvånansvärt få som verkar ha den insikten om sig själva. Som istället antingen inte har någon egen vilja alls eller som inte kan kompromissa kring något. 


Livet är ett projekt. Och det tenderar förändras. Såväl vägen som målet. Men det ger ett inre lugn att känna att jag vet vad jag vill och vart jag ska i stunden. 


Nog med feberyrande. Ska sova en stund till tror jag.


Ett litet urval av minnen från 2022. Finns så många fler, men får räcka med dessa för nu. Ska sätta ihop hela året inom kort. Mest för min egen skull. (Men delar ev. här med sen). 


(null)

(null)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0