Oerhört enkelt val

Jag har försökt dejta en del under förra året. Det har inte alls gått bra 🙈 
Ett av de största problemen är tydligen mina katter. Främst Maxi. Maxi är blyg och kastar sig inte i famnen på vem som helst. Dessutom är han min stora kärlek och det tycks vara svårt att acceptera för en del osäkra män där ute.  

Nu kom jag precis hem efter inköp av mat och fika med en vän och satte mig i soffan. Får ett sms från en jag träffat några gånger där han skriver att "han gillar Ozzy, men känner att Maxi gör honom obekväm". 
Okej… 
Ja, jag blir lite besviken. Men faktiskt mest arg. Och är nära att svara; 

"Vet du vad?! DU gör Maxi obekväm! Och jag kommer välja honom varje gång. Tusen av tusen. Han är den som sover med mig varje natt. Som tröstar mig när jag är ledsen. Som torkar mina tårar med sin päls. Som möter mig i hallen oavsett när på dygnet jag kommer hem. Som fått mig att orka en dag till varje gång jag velat ge upp de senaste åren. Jag älskar honom. Mer än vad jag älskar de flesta människor. Du är inte värd att få lära känna honom om du inte ser och förstår det". 

Sen bestämmer jag mig för att inte bete mig fullt så mycket som ett psycho och svarar istället att det är tråkigt att han känner så, men att Maxi inte kommer att kunna förhandlas bort.

Tillbaks på ruta ett alltså. Men det är okej. Och dessutom ett oerhört enkelt val konstaterar jag. Hellre bara jag och katterna, än i sällskap av någon som inte till fullo uppskattar deras närvaro.


(null)

#Ilovemyclingycat(s)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0