Post barnvecka

Igår gick barnen till sin pappa och jag körde mitt vanliga söndagsfix med tvätt, städ, dammtorkning, byte av handdukar och sängkläder. Katterna hjälpte såklart till och igår kväll var vi alla tre i vanlig ordning helt slut efter en vecka med barnen. (Väldigt skönt med en extra ledig dag idag)! 

Saknar dom, men är trygg i vetskapen om att de har det bra. I sommar ska de ut och resa med sin pappa och även om det känns lite jobbigt att de kommer vara så långt bort ifrån mig så är jag glad att de får uppleva nya ting. 

För mig är det svårare att komma iväg numera. Dels pga ekonomin, men också för att jag då måste lämna dunbollarna någonstans. Det tar särskilt emot att lämna Maxi. Han blir så ledsen och stressad, såväl av nya miljöer som människor. Min fina kollega erbjöd sig komma hit istället och se till dem. Så otroligt snällt, men jag kan inte låta honom ta sig hit från Malmö varje dag i en hel vecka - mitt under semestern - för att ta hand om mina katter. 

Drömmer om en lite längre resa någon gång igen. Vill så gärna tillbaka till USA. Hoppas kunna ha sparat ihop till i alla fall några veckor där om ett år eller två. 

(null)
Underbara minnen från en helt fantastisk resa! 

Älskar att uppleva nytt. Och har förstått vilken lyx det var att oftast slippa köra. Nu är det en del av oron i att resa mer "fritt", (dvs inte stanna på en hotellanläggning eller släpa runt på barn i värmen i kollektivtrafik). 
En bil jag inte är van vid, trafik och skyltar som är annorlunda och…usch. Får ont i magen av stress bara vid tanken på att utsätta mig för det. Men det är väl bara att inse att det är vad som gäller antar jag. I alla fall om jag vill bila runt och stanna när andan faller på (eller GPS:en säger "övergivet mentalsjukhus") 😅🙈




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0