Förberedelser

Så oerhört trött! Men med en knapp vecka kvar till julafton så hör det väl till antar jag. 
Och det är mycket som är mysigt och härligt också. Som att baka, fika och fixa stort och smått. 

(null)


På väg till kontoret idag lyssnade jag på P2 och kände att jag måste ringa min morbror. För en gångs skull kom jag längre än till tanken. 
Han tipsade om symfonier och mitt hjärta blev så varmt. När han sedan avslutade samtalet med att säga att vi får höras oftare för jag är en av få han kan prata med om mer än det ytliga fick jag blinka bort ganska många tårar. 

(null)

Midsommarvaka är kanske lite fel tidsmässigt, men så mycket nostalgi och barndomsminnen för mig som jag påmindes om. 


Idag är det julfirande med kollegorna. Glögg, vin, snittar, pepparkakor, ost och lekar står på agendan för em/kvällen. 
Söndag kör vi något liknande hemma, fast med vänner. Lite öppet hus - med viss oro från min sida över hur katterna kommer reagera, om jag köpt tillräckligt med glögg och whisky samt om kakorna kommer räcka. (Jag tror egentligen att det kommer både räcka och bli över, men man vet ju aldrig). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0