Min lilla gris <3

Så många gånger som jag tänkt tanken på en katt till. 
Letat hos uppfödare och på Blocket.
Räknat och kalkyrerat om jag verkligen skulle ha råd.
Inte bara med en katt utan allt som hör därtill. 

Så såg jag dina bröder i en annons. 
Klassiska brittiska korthår med tjock grå päls. 
De var redan tingade, men du min prins fanns kvar.
Ville vi komma och titta? 
Det ville vi såklart och samma dag skrev jag under köpekontaktet. 

För ett år sedan, den 3 juni 2020 fick vi hämta hem dig. 
Sakta men säkert började du visa din personlighet. 
Blyg och restriktiv mot främmande, men också busig, envis och pratig. 
Ett helt år har gått och jag kan inte tänka mig livet utan dig! 

 
 
 
De senaste månaderna har det bara varit du och jag stor del av tiden. 
Vi har utvecklat en del speciella rutiner och numera förstår jag (oftast) vad du säger. 
(Mest för att du börjat visa tydligt vad det är du vill). 
Och du fångar upp mig med. Tårar eller oro går inte obemärkt förbi. 
Nästan bara då sitter du nära (eller vill bli buren) och spinner högt.

Varje kväll kallar du på mig från sovrummet.
Sitter där på sängen med en leksak i munnen. 
Det är bara att släppa allt för att leka och de stunderna är så mycket kärlek!
Varje kväll när vi busar fylls jag av sådan glädje och tacksamhet över dig.
Över att jag får vara den som leker, sover och har dig nära. 

Att vakna med en tass på kinden... 😭
Mitt hjärta!
Min underbara Maximilian.
Så älskad! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0