Den 21 september 2010 – Elakt?

Idag fick jag äntligen tag i chefen på Arbetsförmedligen.

Men det hjälpte inte nämnvärt... Hon sa visserligen att hon skulle prata

med Christina om problemet, men byta handläggare fick jag inte göra.

 

Försökte få tag i Christina också - utan resultat. Förvånande va?

Så jag skickade ett mail. Skrev att jag tyckte det var dåligt av henne

att inte kontakta mig, låta mig köra till Malmö när hon ställt in mötet osv.

Sen fick jag lite dåligt samvete. Kände mig elak.

Men samtidigt så är det ju faktiskt hennes jobb att vara ett stöd för mig.

Och riktigt så har det ju inte varit.

 

Innan mötet, det hon aldrig informerade mig om (och som sen aldrig blev av),

lämnade jag ändå ett trevligt meddelande till henne och erbjöd henne skjuts in

till Malmö, eftersom jag skulle köra. Men inte ens ett svar fick jag...

 

Tillägg efter en vecka: Jag har fortfarande inte fått något svar.


Kommentarer
Postat av: Erika/Pitbull:)

Dålig still tycker jag. Det är hennes jobb och med det hennes skyldighet att erbjuda stöd till dig. Kan hon inte hantera människor ska man sluta jobba inom det branschen.

Kram! Hoppas det löste sig till slut!!

2010-10-20 @ 22:06:39
URL: http://pitbullmamma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tänkte precis som du, Erika! Men fick dåligt samvete ändå. Fast sen tänkte jag på att hon förmodligen är likadan mot alla - och att inte alla orkar säga ifrån. Så då är det lite min skyldighet att göra det och hoppas på att hon bättrar sig.



Kram Jenny

2010-10-21 @ 00:09:00
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej!

Läste precis om dig i expressen och jag tycker att du verkar vara en fantastisk människa! Själv har jag precis blivit diagnostiserad och håller forfarande på att acceptera att jag faktiskt lider av en psykisk sjukdom... Blev nyfiken på vad det där med "attitydambassadör" innebär?

Kramar från en bipolär småbarnsmamma

2010-10-21 @ 09:27:37
Postat av: Jenny

Hej Susanne! Och ett jättestort tack!Det där med att acceptera kan vara svårt... Jag ville inte identifiera mig med den bilden jag hade av psykiskt sjuka. Även om jag visste att det kan vara vem som helst och inte behöver synas eller ens märkas utåt. Men trots allt så var det skönt med en diagnos, ett namn på alla dåliga perioder och ett nytt utgångsläge. Hoppas att det kommer hjälpa dig och bli början på något bättre för dig med i sinom tid! Attitydambassadörsgrejen är del av ett större projekt att försöka förändra samhällets attityd gentemot psykisk sjukdom. Vi är nu ca 200 utbildade i Sverige, alla med egna erfarenheter av detta som ska föreläsa etc om ämnet :-)



Kramar från en annan bipolär småbarnsmamma ;-)

/ Jenny

2010-10-22 @ 01:31:31
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0