Den 6 juni 2010 – Arbetsrehabilitering

I....januari tror jag det var, fick jag förslag om arbetsrehabilitering.

Det lät som en bra grej tyckte jag och skrev på att jag ville testa.

Två månaders väntetid och vi befann oss i mars.

Blev kallad på samtal med Försäkringskassan och Arbetsförmedligen.

 

Min sjukskrivning avbröts och tanken var att jag tillsammans med

en handläggare på Arbetsförmedligen Rehab, skulle hitta en arbetsplats.

Men där tog det stopp.

Fick knappt någon information, inget stöd och det var svårt att

ens få tag i min handläggare...

 

I maj, när ytterligare två månader gått utan att något hänt tog jag tag

i det hela själv. Läste på Internet vad arbetsrehabilitering gick ut på

och tog kontakt med en arbetsplats (Allas i Malmö).

 

Dom ville att jag skulle komma in på ett möte och sa att jag gärna fick

börja omgående eftersom det sen skulle bli ett uppehåll juli-augusti när

många var på semester.

Och eftersom arbetspraktiken får vara max 12 månader från det att beslutet

tagits (dvs i mars för min del), så ville ju jag också få börja!

Men handläggaren på Arbetsförmedlingen har inte tid.

Tidigast om två veckor kan hon träffa arbetsgivaren...

Det innebär en veckas praktik (2 dagar a´5 timmar) innan semestern.

 

Åh, vad irriterad jag blir! Känner mig nästan motarbetad.

Vill dom ha ut mig i arbete eller ej?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0