Den 1 januari 2010 – Nytt år & God fortsättning

Årets allra första dag.

Nytt år, nya vanor, säger man ju.

Jag hoppas att det här blir ett bra år.

 

Jag satt och skrev om mitt liv förut.

Ett dokument i Word fylldes med text.

Om det som varit. Det jag gjort. Upplevt.

Om allt det som är just nu.

Men framför allt om det som borde vara.

Där jag borde vara. Det jag borde ha.

Det liv jag borde leva idag.

 

Det är lite sorgligt att se det svart på vitt,

hur totalt jävla mycket jag har misslyckats.

Men för tillfället känns det ändå rätt okej.

Nu har jag i alla fall det tydligt framför mig,

vad jag vill ha. Ett mål med mitt liv alltså.

 

Det är steg ett.

Nu ska jag samla ork att ta mig dit.

Misslyckas jag med det så är det väl rätt

kört för mig, antar jag.

 

Nytt år. Sista chansen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0