Den 6 december 2010 – Anledningen...

Jag har funderat hela helgen. Försökt förstå.

Vad var det som hände i fredags? Varför blev det så fel?

 

Har mitt vanliga måndagsbesök hon Emmy (min psykolog).

Berättar om helgen. Och om vad jag tror.

Att det blev många nätter med för lite sömn.

Dagar som var jättestressiga.

Och så den utlösnade faktorn, avsnittet av Inferno i torsdags.

 

Det väckte känslor hos mig som var jobbiga. Påminde mig om

en tid då jag resonerande annorlunda än idag. Påminde om en

tid för många år sedan då livet var nattsvart.

 

Sen sköt jag undan den känslan. Stängde av och fokuserade på att

fixa jobbet på Lokaltidningen nästa dag.

 

När sen fredagen led mot sitt slut och det blev natt.

När jag kopplade av, då kom alla känslorna upp till ytan.

Det gick så snabbt. Helst plötsligt hade jag färdats flera år tillbaka.

Nu och då flöt ihop. Jag fastnade i en känsla från förr.

Och i ett beteende som hörde den tiden till.

 

Emmy trodde detsamma. Att jag inte tagit mig tid och tillåtit mig

känna direkt när det blev jobbigt.

Träffade Dr Anders också. Han sa också likadant. Dessutom sa han

att jag måste tänka på vad jag utsätter mig för.

Att innan jag ser ett sådant program eller på annat sätt öppnar mig

för sådant som kan vara jobbigt – så måste jag se till att förutsättningarna

är de rätta. Att jag mår bra. Är utvilad och känner mig stark nog.

 

Tror han har rätt.

Måste börja tänka mig för.

Undvika sådant som kan få mig att må dåligt igen.

För jag vill aldrig mer må som förr, jag vill aldrig mer må som i fredags. 


Kommentarer
Postat av: mimmi

Håller tummarna för dig. Det kommer nog bli lättare. Låter som att du har bra bakup.Så skött om dig. Kram Mimmi

2010-12-20 @ 09:02:43
Postat av: Jenny

Tack Mimmi!

Jo, jag har ett fantastiskt stöd i människorna runt omkring mig. Både privat och inom vården.

Och det är jag väldigt tacksam för!



Kram Jenny

2010-12-21 @ 02:29:10
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0