Den 23 september 2009 - Ful & sliten

Känner mig ful och sliten. Jag ser trött ut.

Mörk under ögonen, som för övrigt har mist sin glans.

Gick upp ca 8 kg av litiumet i våras. Och jag har inte lyckats gå ner dom igen.

Känner mig otymplig och tjock. Byxorna sitter åt i midjan.

Vissa kan jag inte ens ha längre...

 

Så när vi var och handlade igår och jag skulle hämta blöjor gick jag förbi
hyllan med hårfärg.
Tog ett hastigt beslut att jag behövde pigga upp mig med en ny hårfärg!

Har nog inte färgat håret hemma sen jag var 18 eller nåt...
men som läget är nu har jag inte råd att färga hos frisör.
Så jag valde (med David och Lova som smakråd) ut en plommonfärgad nyans.

 

Nu sitter jag här med mitt nyfärgade hår som skiftar i mörklila.
Tror jag är rätt nöjd.

Det blev lite lagom stor skillnad. Och känns som en mysig höstfärg :-)

Hoppas på sol imorgon så jag kan gå ut och se om håret glänser
sådär som det kan göra när det är nyfärgat.

Jag behöver få känna mig lite fin!


Kommentarer
Postat av: Fiddeli

Ja, absolut! :) Håller tummarna för dig att du äntligen har fått rätt medicin.

2009-10-01 @ 12:14:22
URL: http://www.fiddelieblangest.blogspot.com/
Postat av: kristian

det låter ju kul att du hitta en lite ljusglimt med din hår färg, undra om jag också ska göra nått sånt men jag kanske lite för kort hår för att göra det :) får nog försöka hitta på nått annat spännade!!!



jag gick upp 10 kg av mirtzapin på en måndag så jag vet hur det känns när alla byxer klämmer och det e inte specielt kul och kanske inte jätte bra för ens självförtroende....



måste tacka för den här bloggen e här och kollar varje dag!!!!



kram kristian

2009-10-01 @ 15:11:39
Postat av: kristian

på en månad ska där stå!!! :)

2009-10-01 @ 15:12:35
Postat av: Eurika

Jag förstår precis hur du känner dig, jag har gått upp mycket av Litiumet och med alla andra mediciner jag provat som ökat aptiten avsevärt.

Jag hoppas på att en dag ska kunna få bort dessa extrakilon och det tror jag att du med kommer att göra. Bara man kommer i rätt balans. Det är där allt sitter.



Vad roligt att du blev nöjd i din nya hårfärg och det ser garanterat jättefint ut!!



Kram Erika

2009-10-01 @ 17:16:18
URL: http://eurikaslife.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack, vad söta ni är! :-)

Misstänkte att du menade en månad och inte måndag, Kristian ;-) Annars hade det varit riktgt illa :-p



Innan jag fick diagnosen bipolär har jag bla fått Zoloft utskrivet och då gick jag faktiskt ner i vikt! Tydligen kan man göra det, men vanligast är att man går upp även av det.

Men med litiumet blev det tvärtom (+ 8 kg på bara två månader). Vilket är en av de vanligaste biverkningarna har jag för mig...

2009-10-02 @ 01:49:00
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Anders

Jag gick upp 10 kg på 4 veckor pga Litium, avbröt medicinen igår då jag bara blev sämre av den. Har provat halva FASS nu men inget hjälper så det är väl bara att acceptera att jag kommer få leva med mitt dåliga mående. Tyvärr för jag vill så mycket.

Jag läser din blogg varje dag så fortsätt att skriva.

Du blev garanterat fin i din nya hårfärg:)

Kram Anders

2009-10-02 @ 08:54:44
Postat av: åsa

läste å kände igen mig totalt....har samanlagt gått upp närmre 15 kg sen jag började med medicinerna!!!

på det har man ju tyvärr som bipolär en extremt dålig självkänsla(när det gäller mig)tycker själv att jag e fet äcklig finnig, av all jävla medicin.

alla runt mig+pojkvän.tycker jag e snygg mm...men jag ser bara överflöd av mage å dubbelhaka...

vi båda vet att vi kommmer över detta!!!

vi kämpar tillsammans!!!!!

2009-10-02 @ 16:17:03
URL: http://www.missaskervall.blogspot.com
Postat av: Jenny

Tack Anders!

Känner alltför väl igen känslan av att prova medicin efter medicin utan att hitta nåt som får en att må bättre. Men tycker inte att du ska acceptera att må dåligt! Vet inte riktigt vad jag ska skriva... Förstår ju hur du menar, fast hoppas du hittar styrkan att försöka lite till. För jag tror att den rätta medicinen/behandligen finns! För oss båda. Kram Jenny

2009-10-02 @ 17:19:56
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Jenny

Och tack Åsa :-)

Hann inte se ditt inlägg innan jag skickade kommentaren ovan!

Ja, det är svårt att se något annat än allt det negativa när spegelbilden som möter en är så annorlunda från vad den var för bara några månader sen...

Men precis som Eurika skriver ovan, så tror jag det blir lättare sen, när man är i balans att ta itu med allt annat också!



Vi är många som kämpar tillsammans & det stödet hoppas jag kan bidra till att det känns i alla fall lite lättare för oss alla. För mig gör det det. Och jag uppskattar era kommentarer SÅ mycket!!!



Kram Jenny

2009-10-02 @ 17:32:08
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jenny, såg ditt hår direkt jag gick ut från bilen, men vi började prata med detsamma o hann inte säga ngt. Det lysste riktigt fint i solen. och du är fortfarande vacker jenny, det krävs en hel del för att du skall bli mindre vacker Jenny!!!

2009-10-02 @ 20:48:31
Postat av: Jenny

Tack ♥ ♥ ♥

2009-10-03 @ 21:01:35
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0