Den 20 augusti 2009 - Tandläkarbesök

I förmiddags när jag vaknade efter en natts dålig sömn pga tandvärk,
hade David redan ringt tandläkaren.
Han visst väl att jag skulle ha svårt att göra det själv.
Är fullkomligt livädd för att gå till tandläkaren.
En konsekvens av alltför många smärtsamma besök gissar jag.


I vilket fall hade  jag fått en tid strax efter lunch.
Tandläkaren konstaterade snabbt att det hade blivit en spricka i kronan.
Nu ville han ta bort den för att se hur det såg ut längre upp, i roten.


- Får jag tillbaka den sen, undrade jag?
Det kunde han inte lova, men jag hade väl inget val...
- Har du tur nu så ser roten okej ut, då fäster vi bara stift och krona på nytt.


Såklart hade jag inte sån tur. Roten var sprucken 5 mm.
Han limmade fast kronan igen, så jag slapp vara tandlös.
Men det är ju bara en högst tillfällig lösning.
Vad som ska göras åt det sen?
Det kunde han inte säga.


Jag fick bara veta att "det här var inte lätt att fixa, inte lätt alls".
Och det känns ju inte särskilt betryggande...  

  


Kommentarer
Postat av: Fiddeli

Tror det är tandläkarens jobb att skapa skräckinjagande följetonger... Lycka till hur som helst! =)

2009-09-02 @ 10:03:49
URL: http://fiddelieblangest.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0