Den 22 december 2010 – Sista dagen på Allas & projektet

Idag var min sista dag på Allas.

Kändes väldigt tråkigt, men samtidigt har jag haft (har) så mycket

att göra med insamlingen att jag knappt har haft tid att tänka på det.

 

Är i alla fall jättenöjd med min tid på redaktionen.

Alla har varit helt underbara och väldigt måna om att jag ska ha det bra.

Och så har jag fått stora friheter i vad jag vill göra/skriva om.

Har nu massor med nya arbetsprover i form av texter om allt från tvål

som görs av falafelolja till immunbristssjukdomar.

 

Under eftermiddagen var det dessutom dags att åka och lämna alla

julklapparna och kläderna till Stadsmissionen.

Allt gick inte ens in i bilen, så vi fick köra i två omgångar.



Såhär såg de färdiga påsarna ut :-)



Tråkigt nog var de som jobbade på Stadsmissionen varken särskilt trevliga
eller glada när vi kom. Kändes mest som de tyckte vi var i vägen och störde...    

 

Som tur var mötte vi även två supertrevliga besökande utanför.

Jättesköna killar som berättade lite om sin situation och tackade för att

vi kom med grejer.

Och då kom jag ihåg precis för vilka och varför jag lagt tid på detta.

 

De som jobbar där kunde gott ha kostat på sig ett leende eller ett god jul,

tycker jag. Men inget av det här var ju ändå för deras skull, så tänker inte

låta deras attityd förta något av glädjen över mitt lyckade projekt :-)


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Mycket fint initiativ! Jag har själv spenderat några jular på Hemlösas hus och hjälpt till och fixat långbord och gran och haft flera trevliga kvällar! Jag tror verkligen att ditt projekt gav stor praktisk nytta.



Hälsningar från Linnéa, 23 ( Har läst din blogg ett tag. Den har hjälpt mig, peppat mig och intresserat mig ett bra tag nu. Tänkte det var på tiden att avge lite respons samt ett tack. Du verkar grym, fortsätt tro på dig själv. :)

2011-01-24 @ 07:11:08
Postat av: Pia i Skåne

Tråkigt med dålig attityd från stadsmissionen. Men det du gjort var guld värt för dom som verkligen behöver det. Kram Pia.

2011-01-24 @ 17:12:26
URL: http://www.nuardetmintur.blogspot.com
Postat av: Jenny

Linneá;

Tack! För alla fina och motiverande ord!

Och för att du läser :-)



Pia;

Tack! Och ja, det var lite tråkigt... Men som sagt, det var ju inte för dem.



Kramar till er båda!

/Jenny

2011-01-24 @ 23:57:26
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0