SÖNDAGEN DEN 10 OKTOBER - SE PÅ TV KL 20:00

Söndagen den 10 oktober sänds "Världsdagen för psykisk hälsa" till ära 
ett program med namnet "Tema Psyket".

Programmet som är 1,5 timme långt har flera gäster, alla med personliga
erfarenheter av psykisk ohälsa. 
Bland gästerna finns bland annat Ted Gärdestads bror Kenneth, fd fotbollsproffset
Martin Bengtsson och så lilla jag då :-)

Det visas även klipp från kommande tv-serien Inferno.

ALLTSÅ; Söndag den 10 oktober klockan 20:00, Kunskapskanalen

(Läser du det här försent finns en andra chans:
- reprisen sänds på måndag den 11 oktober klockan 19:30. Samma kanal.


Kram Jenny


P.S
Fråga och kommentera gärna efteråt - jag tycker bara att det är bra & roligt
med engagemang. Skriv här eller på Facebook (sidan för Inferno).
Länk dit finns på bloggens startsida eller så kan du söka på "Inferno - UR" på FB.
Maila får ni såklart som vanligt också göra :-D



Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

sv Tack för tipset! Jag är osäker på om vi har kunskapskanalen, finns det att se på youtube eller något du känner till? kram

2010-10-10 @ 20:07:34
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Anonym

Vad roligt att få se dig på tv! Du är fantastisk!

2010-10-10 @ 20:54:49
Postat av: Björn Hultman

Bra inslag och medverkan du gjorde! Själv bloggar och föreläser jag om mobbning. Min mobbning slutade med ett självmordsförsök. titta in på min egen blogg!

2010-10-10 @ 20:58:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/mobbning
Postat av: Björn Hultman

Bra inslag och medverkan du gjorde! Själv bloggar och föreläser jag om mobbning. Min mobbning slutade med ett självmordsförsök. titta in på min egen blogg!

2010-10-10 @ 21:00:18
URL: http://blogg.aftonbladet.se/mobbning
Postat av: Katarina Andersson

TACK för din medverkan i TV!! Ska absolut se Inferno. Toppen att psykisk ohälsa uppmärksammas på detta sätt!

2010-10-10 @ 21:30:11
Postat av: Josefin

HEJ JENNY! jag såg programmet på kanal ett ikväll. riktigt bra!! jag lider av samma sak är jag så garanterad på speciellt efter ditt inslag. folk förstår inte varför jag kommer i mina deprissioner och vill bara att jag sluta tramsa mig. och det kan jag inte!! jag kan inte hjälpa att jag mår såhär. och funderar på mycket varför jag lever. och kan ligga i en säng eller soffa i dygnvis. mitt börja när jag var 14... jag har försökt ta livet av mig 6 gånger sist var för 8 månader sen. nu är jag 24 år. just nu är jag inne i en deprission. jag är så tacksam för detta programmet!!! tycker psykvården suger rejält speciellt i skåne! jag har väntat på remiss till adhd utredning i över ett år... för många tror jag har det. eftersom jag kan vara väldigt hyper och manisk precis som du berätta i tvn det var precis som du pratade om mig. jag får ingen hjälp och vet inte var jag ska vända mig läkare tar inte mig på allvar!!:( din dotter är verkligen fin ! och det måste vara en gudagåva att få bli mamma. kramar josefin.

2010-10-10 @ 21:58:02
URL: http://heart-lost-sessan.blogspot.com
Postat av: kristian

Tjena tittade själv klart på programmet i dag och var hemma hos mina föräldrar så då fick dom också titta så klart, jag tyckte det var jätte bra och det tror jag mina föräldrar tyckte det också min mamma börja gråta och min pappa hade samma sten ansikte som vanligt men som sagt jag tror dom tyckte det var bra!! Jag log lite för mig själv när jag såg mitt namn susa förbi när dom filma bloggen och så att det var när vi skrev om fiskpinnar :) haha



Tack så mycket för allt du gör!!!!!!



Kramar Kristian

2010-10-10 @ 22:31:33
Postat av: Jenny

Till att börja med; stort TACK till er alla för att ni tittade och för fina kommentarer!! Det är NI genom att läsa/titta och skriva som får mig att orka kämpa för det jag tror på och som är så viktigt!



Tjelsi - Vet inte om det kanske kommer gå att se på UR-play, men annars kommer programmet att sändas den 11 okt kl 19:30 på Kunskapskanalen samt på SVT2 den 1 november klockan 14:00



Josefin - Tack för att du skrev! Och jag känner verkligen med dig. Det är så otroligt svårt och man blir så ensam många gånger när omgivningen inte kan eller vill förstå hur man mår. Jag har skickat ett mail till dig!



Kristian - Log jag med när jag såg ditt namn bland kommentarerna på bloggen när dom filmade =)



Du och jag har lite gått sida vid sida fast på varsitt håll. Tagit oss igenom behandlingar och djupa svackor. Och jag har känt mig lite mindre ensam när jag vet att du läser och skriver!

Så tack själv för det DU gör!!



Kramar till er alla/ Jenny

2010-10-11 @ 00:36:32
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Anders

Såg programmet igår kväll och tyckte det va bra. Kommer aabsolut följa Inferno. Tycker det är väldigt modigt av dig att ställa upp. Kram

2010-10-11 @ 09:39:35
Postat av: Jenny

Tack Anders! Och kul att du kommer följa Inferno också =) Jag har bara fått se "mitt" avsnitt, alltså det allra första. Så det ska bli spännande att se dom andra sju också!



Kram Jenny

2010-10-11 @ 15:26:31
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej! Såg dig i TV. Tycker du var jätte bra och otroligt stark som vågar gå ut och berätta din historia. Jag skulle aldrig våga det. Jag har också diagnos Bioplär typ II. En fråga till dig. Blir du hjälpt av lamictal? Jag går nu på litium men tycker inte att det hjälper. Blir endast som ett grått neutrum som varken blir ledsen eller glad. Försök att inte fokusera på din sjukdom utan hur otroligt stark du är som klara av att göra allt du gör trots att du lider av en psykisk sjukdom. Fortsätt med att kämpa och gå ut och berätta om din sjukdom så fördommarna mot oss psykiskt sjuka försvinner! Kram

2010-10-12 @ 13:47:14
Postat av: Jenny

Tack för allt beröm Helen!

Blir alltid lika glad över fina kommenarer!

Jag åt Litium tidigare och det hjälpte inte mig heller. Min reaktion på dom var att jag blev extremt trött, nästan okontaktbar. Nu tar jag Lamotrigin (Lamictal) och det har fungerat jättebra för mig! Det enda som strular lite är sömnen, men det kan jag leva med för på det stora hela så har övergången till lamotrigin gjort stor skillnad i hur jag mår.

Fast kan/borde tillägga att jag idag kan säga att den stora anledningen till att jag idag mår så pass bra som jag gör beror på de samtal jag har varje vecka med en psykolog. Jag har lärt känna min kropp, dess signaler och inte minst att hantera saker i vardagen annorlunda.



Ser inte längre min sjukdom som något centralt - den är numera bara en liten del av mitt liv. Jag är trots allt så mycket mer än bara bipolär ;-)

Det är vi ju alla - oavsett diagnos!



Kramar Jenny

2010-10-12 @ 18:26:34
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0