Slutet eller början på något nytt, något större?

Jag blir alltid lika glad när folk hör av sig och säger att dom blivit
hjälpta av att läsa här, eller se mig på tv eller i någon tidning.

Idag är det ju därför bloggen finns kvar. Som en vän.
Till mig. Och till alla er som läser!

Det är med tårar i ögonen jag läser era underbara kommentarer och mail.
Och jag hoppas att jag kan ge lika mycket tillbaka!



Nu är "mina" avsnitt av Inferno sända. Alla tidningsartiklar publicerade.
Och det känns lite tomt...
Jag hoppas att det inte tar slut här. Jag hoppas att det bara var en början.
Att jag får komma ut till arbetsplatser, skolor och föreningar nu och berätta.
Göra skillnad!

Imorgon ska jag träffa Försäkringskassan.
Hoppas dom låter mig fortsätta arbetsträna.

Kommentarer
Postat av: Erika/Pitbull:)

En underbar Blogg som jag skulle ha behövt hitta innan. Har inte samma sjukdom som du har "bara" depression men jag känner igen mig på så många sätt när jag läser dina inlägg! Du är modig! Jag hoppas att jag kommer att va lika öppet på min blogg någon gång när mina dagar när livet känns värdelöst.

Lycka till på försäkringskassan!! De kan va "lite" TRÅNGSYNTA:) Kram.

2010-10-18 @ 13:19:14
URL: http://pitbullmamma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack Erika!

Vad kul att du hittat in hit!

Och en depression är inte så "bara" - det kan vara nog så tufft, svårt och jobbigt!!



Kram Jenny

2010-10-18 @ 13:40:56
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Lena Holmberg

Jag har arbetat med psykiatri i 27 år och tycker det är mycket bra då människor med erfarenhet av att må psykiskt dåligt delar med sig av det till andra. Särskilt unga människor som väldigt mycket behöver någon att relatera till, som inte är gammal som jag eller inte själv psykiskt sjuk. Ha det bra i livet och fortsätt kämoa på!

2010-10-18 @ 14:24:41
Postat av: Jenny

Hej Lena!

Tack! Vad intressant att höra vad någon som arbetar inom psykiatrin tycker - det är alltid kul att få synpunkter ur olika perspektiv. Tror som du att det är viktigt med någon att relatera till, som kan inge lite hopp när det känns som tyngst - det hade jag själv velat ha!



Tack igen & kram / Jenny

2010-10-18 @ 15:10:50
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Bergodalbana

Hej där!



Såg dig i inferno och även på världsdagen i psykisk hälsa på programmet i kunskapskanalen förra söndagen. Du är verkligen modig och fantastisk som vågar ställa upp och berätta om din psykiska ohälsa! Jag blev rörd av inferno och är glad att man börjat uppmärksamma detta i media och även att Hjärnkolls-attityduppdrag satt igång. Går själv igenom en attitydambassadörsutbildning nu.



Driver även en blogg, om än anonym om mitt tvångssyndrom som jag kämpar med varje dag. Well, jag hoppas att du får fortsätta må bra och att du får fortsätta arbetsträna!



Kram/Bergodalbana

2010-10-18 @ 18:42:26
URL: http://bergodalbana.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej!

Tack för beröm och jättekul att Inferno berörde! Och vad kul att du också utbildar dig till ambassadör - jag tror verkligen att vi behövs!



Kram Jenny

2010-10-18 @ 19:57:45
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: mimmi

Hej. Har samma sjukdom som du och även 2st barn. Känner igen mig mycket i dig. Fick mer styrka att orka fortsätt,både genom dig och inferno. Tack för ett fint program. Och tack du jenny som vågade.

2010-10-18 @ 20:28:08
Postat av: Jenny

Hej Mimmi!

Tack för fina ord - att ge någon annan lite mer styrka att fortsätta kämpa är det bästa beröm man kan få!



Kram Jenny

2010-10-18 @ 21:30:08
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0