Den 9 maj 2010 – Då, nu och sen...

Livet blir så mycket...först skrev jag enklare, men sen raderade jag det.

För enklare vet jag inte. Inte bättre heller kanske?!

Men det blir nog mer...rimligt? Stabilare?

Förutsättningarna blir bättre när man inte lever i en dröm

om hur allt ska bli och hur bra det kommer bli då.

Först då kan man ta tag i vardagen. Acceptera saker och ting som

dom faktiskt är och jobba utifrån dom förutsättningar man har.

 

Jag har en tendens att alltid leva i framtiden.

Bakåt ser jag nästan aldrig.

Jag är inte typen som grubblar över sånt som hänt.

Som går runt och ångrar mig eller ältar.

Kommer med andra ord förhoppningsvis aldrig bli bitter heller.

 

Men som sagt. Jag är en drömmare.

Jag drömmer om ljusare och bättre tider.

Det finns alltid grönare gräs, alltid något bättre.

Fast ändå inte.

 

Jag vet ju om att jag måste försöka hitta det

där gröna i den vardag jag lever i NU.

Visst kan det bli bättre imorgon.

Men sannolikheten är inte så stor om jag inte

gör det bästa av det jag har idag.

 

Ska försöka påminna mig själv om att njuta i nuet lite oftare.

Av det som är bra och vackert just idag.


Kommentarer
Postat av: David

Det finns något bra varje dag. Även när det regnar som idag.

2010-05-25 @ 14:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0