Den 29 april 2010 – Karma

För mig är den här världen jobbig att leva i.

Jag är alldeles för fel för att leva idag.

Förstår inte mig på andra människor.

 

Allt man säger eller gör måste ha en baktanke.

Så att vara trevlig utan anledning är detsamma som

att vara falsk och/eller konstig.

 

Senaste 1,5 året har jag i perioder inte mått så bra.

Nu när jag ser tillbaka gör det mig ledsen att folk dömer

så snabbt. Och väljer bort.

 

Jag är människokännare. Jag läser lätt av om nån inte gillar mig.

Det finns en hel del sådana människor runt omkring mig.

(Ni vet själva vilka ni är).

Och jag hade förmodligen tyckt bättre om er om ni haft en annan
inställning. Mindre inskränkt och dömande kanske.

Vuxna är precis som barn när det gäller att frysa ut, välja vilka
som får vara med och vilka som ska få komma på kalas.
Fast vuxna är värre. För dom borde veta bättre.


Jag tror att någon gång, någonstans får alla det dom förtjänar.

Karma kanske. Eller nåt sånt.
Och tanken på det gör det lite lättare.



Kommentarer
Postat av: Erika

Som vanligt så slår dina ord som en blixt från klar himmel i mig. Jag känner igen mig så mycket och tycker du är så stark i dig själv och har en sådan insikt. Keep up the good work!

Det kommer att löna sig i slutändan. Eller, det är i alla fall vad min psykolog hela tiden präntar in i mig.



Hoppas du har det så bra som du bara kan!



Kram

2010-05-06 @ 22:43:48
URL: http://eurikaslife.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad glad jag blev av din kommentar Erika!

Stark vet jag inte om jag är...känner mig inte som det i alla fall.

Men har börjat se det unika i att få träffa en psykolog jag triva med och vilken självinsikt det ger mig! Det är nog många som aldrig lär känna sig själva särskilt bra.



Många kramar Jenny

2010-05-08 @ 23:33:21
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0