Den 15 december 2009 – Dietistbesök

Som bekant gick jag upp en hel del i vikt under

behandligen med litium i våras.

Ingen önskad biverkning direkt.

 

Så har jag genom min diabetesläkare fått en remiss

till en dietist på sjukhuset.

har varit där en gång för fyra veckor sedan och idag

var det alltså dags för besök nummer två.

 

Ihärdig magträning har medfört att min mage, nåja,

övre delen av magen i alla fall har blivit slankare och

till min stora förvåning och glädje kan man till och med

ana att jag har magmuskler där under nånstans!

 

I övrigt har det inte hänt så värst mycket.

Minus nåt enstaka kilo bara.

 

Dietisten tittade på mig och sa något i stil med;

”Men du är så himla fin som du är”.

Min missnöjda och irriterade blick fick henne snabbt

att tillägga;

”Fast det är klart, du ska ju trivas med dig själv också”.

 

Jag jobbar på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0