Få vara

Blir så provocerad av att inte få bestämma själv över min kropp. 
Jag tycker inte om när folk rör mig. 
Jag vill inte bli kramad av någon jag aldrig träffat förut.
Jag vill inte ha en hand på mitt lår.
Jag vill inte att någon strycker mig över armen.
Att någon klappar mig på axeln eller tar på mitt hår. 

Vi jobbar med våra barn och läser "Stopp, min kropp".
Vi lär dom att fysisk beröring inte är något man har rätt att ta.
Det är något man ger och får när båda parter vill.
Ändå blir jag i frågasatt när jag inte vill.
När jag tycker det blir obehagligt med närheten. 
 
För det är ju "bara en kram".
Nej!
Vill så ofta gråta av frustration. 
Jag vill ju inte. 

Jag har inga problem med att prata om vad jag föredrar för underkläder.
Om var jag har mina piercings eller vad jag attraheras av hos män.
Men inte ens det är inte detsamma som en inbjudan att ta på mig!
Min kropp är min. (Och en ev. partners).
Ingen annans! Aldrig någonsin! 

Älskar för övrigt modet nu med sweatshirtklänningar.
Det är som att ta av mig tröjan jag sover i och hoppa i en annan.
En nästan likadan (+ skor såklart) och gå till jobbet.
Kollegorna skrattade när jag kom dit överlycklig över den insikten.
"Det är roligt för att det är så du".
Och så är det.
Jag ogillar beröring även av kläder.
Det måste vara stort och inte sitta åt någonstans. 

Jag vill inte behöva förklara mig.
Lika lite som andra ska behöva förklara sina klädval och sin stil. 
Och framför allt så är det ingen invit.
Det är ingen signal att det är fritt fram att ta på mig.
Inget sexuell budskap till någon.

Tolkas det så är det deras snedvridna fantasi det är fel på.
Det är dessa självcentrerade personer som har problem med att förstå.
Förstå att mina val och mitt sätt att fungera inte ö h t handlar om dem. 

 
 
Är du inte min partner så klär jag mig aldrig för dig. 
Oasvett vad jag har på mig. 
Är du inte min partner så säger jag aldrig något för att uppmunta dig.
Hur "erotiskt" du än tycker det låter. 
Är du inte min partner så vill jag inte att du tar på mig. 
Även om det "bara" är en kram, en puss eller i all vänskaplighet. 

(Nära vänner och familj är såklart undantagna när det gäller kramarna) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0