Tung vecka, men polisanmälan gjord iaf.

Början på året är alltid en lite tyngre period för mig, på flera sätt i år. 
Det positiva det har medfört är att jag börjat reflektera mer kring vad som får mig att må bra. 
Vad jag behöver och vill ha i mitt liv. Vad jag vill fylla min stund på jorden med. 
Har faktiskt påbörjat en lista under namnet "För att må bra" :-) 

I förra veckan gjordes ännu en undersökning av magen och tio nya biopsier togs. 
Denna gång främst från tunntarmen. Jag känner ingen oro alls över resultatet. 
Däremot har jag efter den undersökningen inte alls mått bra.
Kände när jag tog på mig jeansen i morse att det var dags för en vikt...
Minus 3 kg på en vecka är inte bra! 
Nu måste jag äta upp mig i helgen inför läkarbesöket på tisdag om jag ska slippa fler prover ;-)
                     
I förra veckan fick jag förresten mitt första hotbrev som politiker. 
Det som skrämmer mig är inte dödshoten i sig, utan snarare min inställning. 
Att jag faktiskt väntat mig att det skulle komma brev av det slaget i sinom tid...
Att vi lever i ett samhälle där det är accepterat och förväntat att bli hotad om man engagerar sig i frågor som rör utsatta grupper, eller har en åsikt i frågor om till exempel flyktingmottagande eller vill öppna upp för ett samhälle där psykisk sjukdom inte ses som något skamfullt.

Det finns många männsikor med åsikter jag inte alls håller med om. 
Och det har jag rätt att säga. "Jag tycker annorlunda". 
Därifrån till att hota någon till döden är steget långt,
och har för länge sedan passerat gränsen för vad som är okej. 

Nu är i alla fall polisanmälan gjord. 
(En sak jag kan bocka av på "att-göra-listan") 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0