En tillbakablick...

Får för mig att jag ska titta på min gamla blogg, remiss. 
Tänker särskilt på en period i livet (hösten/vintern 10/11), då jag verkligen 
trodde jag var lycklig och mådde bra. 
Vill minnas det så i alla fall. Som att jag till största del mådde bra. 
 
Så bläddrar jag, läser och minns... Hur det var. Hur det kändes. På riktigt. 
Allt det där jag aldrig sa. Till någon. 
 
Läser om en sönderskuren handled. Om ångest och smärta. 
Om att vara ensam fast man inte är det. Känna sig ensam. 
 
På en självmordsklinik i Schweiz finns min journal. 
På ett bankkonto i Sverige finns 80 000 kronor ämnade för det ändamålet. 
Ingen visste. Tror inte ens någon anade. 
 
Jag skriver på bloggen om en önskan att slippa vakna nästa dag. 
Sen gör jag ett tillägg och ber folk sponsra min insamling till hemlösa i Malmö/Lund. 
Om jobb på Lokaltidningen.
Aktiv, med massor av projekt på gång, vaken hela nätterna. 
 
Det gör ont att läsa. 
Det gör ont att känna att ingen reagerade.
Fast det gjorde de nog... Men jag tror inte att jag var mottaglig för den sortens omsorg
och uppmärksamhet i det läget. 
 
Jag är så tacksam för att jag inte är där idag. 
Jag är tacksam för att jag lever och fruktar döden. 
Och bankkontot med pengarna ska få byta namn till "Brasilien 2014".
 
 

Kommentarer
Postat av: Babyborderline

Fantastiskt! "Brasilien 2014"! <3

2013-07-02 @ 14:55:45
URL: http://babyborderline.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0