Den 31 oktober 2011 - Mångt & mycket

Pust!
Det är så mycket nu. Tyvärr mycket som stör också...
Mina operationsärr är infekterade, vilket innebär besök hos
kirurgen varannan dag! Jag har inte tid med det!!

Dessutom ser det inte så fint ut för tillfället.
Vill mest gråta när jag ser mig i spegeln.
Men de har lovat att det ska bli bra, transplanteras hud och sådär.
Vill inte, orkar inte och framför allt - hinner inte!

Jobbar mycket. För mycket. Och för splittrat.
Det känns inte bra. Får aldrig tillräckligt med tid för att kunna bli nöjd
med resultatet. Och för en alldeles för låg lön.
Men vill ju göra allt. Frilansjobbet också.

Och jag vet.
För ett år sedan skulle jag blivit överlycklig över att ens ha ett jobb och
en lön, om än en låg sådan.

Dessutom är det påfrestande att inte veta någonting om framtiden.
Den 31 december är det kanske slut och dags att hitta någon annanstans att vara.
Livet i ett nötskal för en ung journalist antar jag...

Helt fel för mig och min hälsa i vilket fall.

Nog klagat för idag!
Ska natta dottern och koka te. Frusen.
Höstkylan har smugit sig på ordentligt nu.

Kram på er alla <3
/ Jenny


Trackback
RSS 2.0