Den 7 maj 2011 – Ångest och missad frukost :-(

Andra morgonen i Stockholm.

Och jag hade verkligen sett fram emot frukostbuffén!

 

I en vecka nu har jag försökt undvika kolhydrater då de

nya medicinerna verkar ha slagit ut min ämnesomsättning

och jag har gått upp två kilo på ingen tid alls och därmed

känner mig allmänt pluffsig och obekväm.

 

Så igår när jag kom ner till frukosten blev jag så lycklig!

Tänkte unna mig att äta allt jag ville och bredde smör på

nybakt valnötsbröd, hämtade färsk frukt, muffins, te och

en smoothie.

 

En kopp te och en smörgås senare var jag mätt. Jättemätt!

Och såå besviken... Över att jag inte orkade äta mer av allt

det goda jag hade framför mig på bordet.

Lovade mig själv att mentalt ladda inför nästa dag och orka

äta mer då.

 

Men idag vaknade jag med sån superångest att jag knappt

kunde andas. Följde ändå med David ner till frukosten.

Plockade ihop lite av det som såg gott ut.

Stoppade en bit pannkaka med lönnsirap på i munnen.

Tuggade, tuggade, tuggade. Oförmögen att svälja.

Insåg att det bara var att ge upp.

 

Gick upp på rummet och lade mig igen istället.

Nu mår jag lite bättre, men sörjer verkligen frukosten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0