Den 13 april 2011 – Back to hell

Jag mår så dåligt nu igen. Fast en annan slags ångest än den vanliga.

En mer fysisk. Ibland känner jag mig rastlös. Sådär som man kan göra

när man är van vid att träna och känner behovet av att röra på sig.

Och det hjälper faktiskt lite att göra det.

 

Men sen kommer ångesten smygande tillbaka igen.

På ett annat sätt. Ett sätt som värker i bröstet. En panikkänsla.

En känsla av att vara fången. Utan någon väg ut.

 

Jag ringer till en vän. En av få som kan ge lugn.

Han är inte tillgänglig och jag lägger på. Gråter snart.

Mer panik. Vad gör jag nu?

Frestande att tömma medicinskåpet eller ta till en kniv.

Men jag får inte. Ska inte. Kan inte.

 

Ringer till Dr Anders. Det är kväll så det är såklart bara telefonsvararen

jag får prata med. Lämnar ett meddelande. Hjälp mig! Ring mig!

Försöker lugna mig själv. Trösta mig själv.

Lova sover. David är ute.

 

Säger till mig själv att det var bra att ringa Anders. Det var rätt beslut.

Nu vet jag att han kommer ringa upp. Förhoppningsvis redan imorgon.

Jag måste stå ut tills dess. Måste vänta ut tiden. Ta minut för minut

tills det känns lättare. Tills det blir morgon. En ny dag.

En chans till en bättre dag.

 

Åh, ge mig styrka att klara av den här natten!!!


Kommentarer
Postat av: kickan34

hejj.går igenom/gått igenom samma som du inatt.

Mått jävligt dåligt, och legat på golvet och gråtit. o sen ringt min psykolog som jag hopaps att han kommer ringa upp imorrn.

Man vet ju inte vad man ska göra, när medicinen inte hjä'lper och när min med, som jag började med för 1 månad sen inte hjälper, och jag får biverkningar om jag går upp för snabbt. Äter du några meds?!



KRAM

2011-05-02 @ 01:45:10
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Skickar lite bamsekramar från mig. Hoppas dom värmer.

Mímmi

2011-05-02 @ 15:34:10
Postat av: Jenny

Kickan

- Hoppas du fick tag i din psykolog idag! Sådana nätter är verkligen fruktansvärda. När man inte vet vad man ska ta sig till eller hur man ska stå ut... Jag äter Lamotrigin och Zoloft dagligen. Samt Stesolid och zopiklon vid behov. Tyvärr hjälper det inte helt.

Hoppas verkligen att du får bättre effekt av dina mediciner snart eller att du får byta till andra som hjälper bättre!



Många, stärkande kramar och tankar till dig <3



Mimmi

- Kramarna värmde - Mycket!!!

Hoppas du mår så bra du bara kan nu!

Många kramar till dig med!



/ Jenny

2011-05-03 @ 00:12:24
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0