Den 18 juni 2011 – Fortsätter fundera...

Jag har fortsatt fundera på det Emmy sa sist jag var där.

På att jag inte kan förstå hur något jag gör eller säger skulle

kunna såra någon annan – det är ju bara obetydliga jag!

 

Och ju fler situationer jag går igenom. Desto fler delar av livet

jag granskar närmare, desto tydligare ser jag mönstret.

Jag tycker inte om mig själv.

 

Det är ingen självömkan. Inget behov av att få höra motsatsen.

Bara ett sorgligt konstaterande. Jag är inte värd något i mina

egna ögon. Och kan därför inte förstå att jag kan vara det i

någon annans heller.

 

Det känns jobbigt att inse, samtidigt så ger det hopp.
Nu har jag nått en insikt som ger ett tydligt mål att sträva efter.
Jag vet att jag måste bygga upp min självkänsla för att må bra.
Jag måste tycka om mig själv för att få relationer att fungera på sikt.

 

Hårt jobb. För en lång tid framöver. Som kommer kräva underhåll

livet ut. Jag hoppas att jag aldrig glömmer bort det.

Men först och främst hoppas jag nu hitta ett sätt att älska mig själv

för den jag är, inte det jag gör. 


Kommentarer
Postat av: Annarè

Känner igen mig jättemycket. Just att man inte tror att man kan påverka andra, för man är obetydelsefull... tycker man själv. Svårt att ändra på den uppfattningen om sig själv. Vi får jobba på det "helt enkelt" =)(blir nog knappast enkelt...) Kram på dig

2011-07-08 @ 06:11:30
URL: http://annare.webblogg.se/
Postat av: Mimmi

Känner också igen mig i det du skriver. Det är nästan som att läsa mina egna tankar.

Mimmi

2011-07-08 @ 21:26:54
Postat av: Jenny

Ja, det är så svårt det där.

Att börja se att man har ett värde...

Jag vill verkligen börja tycka om mig själv.

För att också kunna behandla andra bättre,

genom att förstå att det jag gör faktiskt kan

påverka dem.

Ett hårt arbete. Livslångt. Men viktigt och värt

mödan är jag övertygad om!



Kramar till er båda och hoppas ni liksom jag kan

börja se att vi är bra och duger - precis som vi är!



Kramar Jenny

2011-07-14 @ 23:52:00
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0