Den 7 mars – En alternativ framtid...

Jag gick till arbetsförmedlingen idag som jag blivit tillsagd.

Min handledare där började med att be om ursäkt för mötet...

”Så får det absolut inte gå till”.

Sedan bläddrade han bland sina papper. Hittade det han sökte.

”Jag har någonting som skulle vara perfekt för dig”.

 

Det var Nina Jansdotter som var perfekt för mig ;-)

Eller rättare sagt arbetsrehabilitering hos henne resten

av tiden (dvs de knappa två månader jag har kvar).

Han läste upp arbetsuppgifter och berättade lite mer om henne.

Lät det intressant?

Om!  Det lät nästan för bra för att vara sant.

 

Han ringde upp henne direkt och bokade ett möte redan på onsdag.

Så när jag gick hem kändes livet lite lättare igen.

Ännu lättare blev det när de ringde även från Region Skåne

och bad om ursäkt för mötet. Ville jag möjligen vara kvar där ändå?

Fast på kommunikationsavdelningen?

Det kunde jag ju inte tacka nej till...även om jag var lite tveksam först.

 

Senare under eftermiddagen ringde de från Allas...

Berömde ett reportage jag gjort åt dom under min tid där, men som

precis kommit ut. Och så undrade dom om jag inte kunde tänka mig

att göra lite frilansjobb åt dom framöver?

 

Behöver jag säga att mitt stämningsläge var ett helt annat efter det?

Sjukersättning? Skulle inte tro det va?! :-D


Kommentarer
Postat av: Annica S

ler med hela ansiktet <3 Underbart!

2011-04-07 @ 08:01:26
Postat av: Mimmi

Tänka sig ibland så ordnar saker av sig själva. Och till det bättre ockå kul.

Mimmi

2011-04-07 @ 08:59:00
Postat av: Mimmi

Tänka sig ibland så ordnar saker av sig själva. Och till det bättre ockå kul.

Mimmi

2011-04-07 @ 09:02:12
Postat av: Mia

Grattis, gläds med dig :)

2011-04-07 @ 19:21:18
Postat av: becka

You go girl! Saknar dig!

2011-04-07 @ 20:40:36
Postat av: Jenny

Tack alla för att ni glädjs med mig! =)

2011-04-17 @ 22:08:31
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Jenny

Och jag saknar dig med Becka!

Hoppas du har det till största del okej

med de tre små! Även jag förstår/förstått

att det är kämpigt emellanåt.

Du kan alltid höra av dig & be om hjälp <3

2011-04-17 @ 22:09:43
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0