Den 17-18 augusti 2010 – Stockholm

Jag fortsätter på samma tema som sist.

Idag klev jag på tåget mot Stockholm för att få se programmet.

Eller ja, i natt sover jag bara här på hotellet Nordic Light. Jättefint!

Fortsätter imorgon...

 

Vaknade strax efter åtta efter en hyfsad natt. Sov okej i alla fall :-)

Efter en underbar frukostbuffé var det dags att bege sig till UR.

Var riktigt nervös för hur jag skulle framställas i programmet, och det

är alltid lite jobbigt att se och höra sig själv på film...

 

Och ja, lite jobbigt var det att se sig själv. Fast programmet bra.

Långt efteråt slog det mig att något som var väldigt skönt var att det inte

på något sätt var ångestframkallande.

 

Tidigare program jag sett, tex ”Sluten avdelning”, så har jag suttit intryckt i

ett hörn i soffan och velat se, känt igen mig, men också mått dåligt av det.

Det gjorde jag inte nu. Det var unga människor som berättade om sina liv.

Fast inte på ett sjukhus med vita väggar utan mitt i livet. Mitt i vardagen.

Sådär som det oftast är.

 

Tror det kommer bli jättebra – hoppas bara många får höra talas om det och tittar!

 

Under eftermiddagen var det pressfotografering på Moderna museet.

Bilder som ska används i media i samband med marknadsföring av programmet.

Kände mig aningen löjlig och obekväm med att bli fotad i gardiner och annat :-p

Får lita på att fotograf och assistent visste vad dom gjorde och att bilderna blir bra.

Ser fram emot att få se dom!


Kommentarer
Postat av: christian

Hej Jenny,



Min familj har under ett halvår genomgått ett helvete. Min sambo fick till slut diagnosen depression men hela världen har väntas upp och ner. Jag känner henne utan o innan och ser tecken på biplär sjukdom men ingen annan verkar reagera. Hon tar totalt avstånd från mig o barnen periodvis.



Skulle vilja komma i kontakt med dig, för jag vet inte var jag ska vända mig.



MVH



Christian

2010-09-12 @ 13:13:57
Postat av: Jenny

Hej Christian!

Det låter jättejobbigt för er alla, på olika sätt.

Jag kan nog inte personligen hjälpa, men du får gärna maila mig så kanske jag i alla fall kan ge något råd eller förslag på var du/ni skulle kunna få hjälp.



Kram Jenny ([email protected])

2010-09-12 @ 23:26:55
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0