Den 23 september 2010 – Intervjuats & intervjuat ;-)

Idag på förmiddagen ringde dom från TT Spektra för att göra en intervju

med mig inför premiären av Inferno.

Det ska bli en kortare text som kommer att användas på tv-sidorna.

(Ni vet en sådan där ruta med mer information om vissa av dagens program).

Tjejen som ringde hade inte riktigt koll på varken programmet, mig eller

vad bipolär är för något, vilket kändes lite oroande...

Men det blir säkert bra ändå.

 

På eftermiddagen var det min tur att göra en intervju inför ett ”Allas-jobb”.

Ringde en familj som gör en viktig insats för miljön i sin vardag.

 

Nu ska jag bara skriva ihop en sammanhängande text också av mina

kråkfötter till anteckningar som jag gjorde under intervjun ;-)


Kommentarer
Postat av: j

Hej Jenny,



Jag vill bara säga hur otroligt imponerad jag är av din medverkan på ur-programmet. Du var saklig och ärlig och berättade både om de jobbiga neråtperioderna och uppåt-perioderna. Tycker du är en jättebra "talesman" för bipolär sjukdom och jag ska be släktingar och vänner att titta på det programmet så att de får veta mer om bipolär sjukdom(som jag har) på ett mer personligt plan än det som man kanske kan läsa i ex dsm-4.(tycker själv att det är jobbigt att tala om mig själv och min sjukdom till anhöriga)



Stort tack för att du gjorde det så bra:)



Många kramar,



J, Sthlm.



Ps. Man ser att du en är en jättefin mamma.

2010-10-22 @ 13:04:37
Postat av: Erika/Pitbull:)

Det är synd att hon har inte riktigt koll och är inte förberedd! Det ska man va inför ett arbete.

Hur kan jag kolla på din program? Kommer det i repris??

Ha en skön fredag!!

Många kramar Erika

2010-10-22 @ 18:18:57
URL: http://pitbullmamma.blogg.se/
Postat av: Marianne

Hej Jenny!

Jag har totalt missat programmet på TV. Hoppas att jag kan leta reda på det och se det via Internet. Det är lite dålig mottagning på bredbandet där jag bor, så det är inte alltid det funkar.

Hittade din blogg via Aftonbladets hemsida. Intressant och "nyttigt" att läsa om andra med samma diagnos som jag själv har. Känner mig mindre ensam.



Jag startade själv en blogg för några dagar sedan. Precis som Jenny här ovanför skriver, så har jag det jobbigt med att berätta för andra hur jag mår - ibland flera gånger om dagen när anhöriga och vänner visar att dom bryr sig. Tänker att det kan bli lättare om dom kan läsa vad jag skriver.

Så långt som att ställa mig på scen och berätta om hur det är att vara bipolär har jag inte kommit än. Trots att jag tidigare stått på scen många gånger.

Nu när jag hittat dig ska jag fortsätta att följa din blogg. Kram från Marianne

2010-10-23 @ 08:40:06
URL: http://grontteochhonung.blogspot.com/
Postat av: Lenita

Grät när jag såg dej på tv.Precis så känner jag också som du förklarade.Har också läst Ann Heberleins bok.Grät också.Mår du bra nu?Har du lithum?Om du vill kan du kanske skriva lite om dina mediciner i något inlägg?Ska följa din blogg nu.Jag har haft en depression i två årnu---med kanske en bra dag eller hypoman?Och tre dåliga dagar.KRAM!!

2010-10-23 @ 18:34:14
Postat av: Jenny

J

- Först ett stort Tack för beröm, fina och värnade ord! Det kan ju lätt kännas lite obekvämt och konstigt att prata om sig själv inför anhöriga. Jag gör nog inte heller det, pratar sådär direkt, utan mer via bloggen. Jättekul att du känner att jag lyckas förmedla vardagen och livet med en bipolär diagnos i Inferno! Alla är ju så olika, men jag hoppdes ju kunna visa något som fler kan känna igen sig i.



Kramar Jenny



Erika

- Mitt program kan du hitta på www.ur.se/play/158882



Kramar Jenny

2010-10-24 @ 00:07:15
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Jenny

Marianne

- Tack! Och jag kände likadant i början. Fanns varken ork eller mod kanske att berätta för alla närstående om hur jag mådde. Så bloggen blev en lösning för mig. Och den har varit så bra, på många olika sätt! Först fick alla anhöriga veta hur jag mådde utan att jag behövde prata om det. Sen blev det som terapi i sig att få skriva av sig ibland! Och sist men inte minst har jag genom alla fina kommentarer känt mig mindre ensam och även känt att jag gjort något bra för andra!



Länk till "mitt" program hittar du i kommentaren ovan :-)



Kramar Jenny

2010-10-24 @ 00:12:25
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lenita

- Har också läst Ann Heberlines bok. Och grät massor. Så mycket att jag fick ta pauser för att jag inte kunde se vad det stod genom alla tårar. Det var så befriande och skönt att inse att det fanns någon som tänkte och kände som jag. Att jag inte var ensam...



Jag har testat litium, men det var helt fel medicin för mig. Idag tar jag istället Lamotrigin och det fungerar bra för mig. Har skrivit om mediciner, biverkningar och doser etc i tidigare inlägg, men dom kanske kan vara svåra att hitta... Kan skriva lite mer om mediciner i något kommande inlägg, för att uppdatera de som nyligen hittat hit :-)



Önskar dig många bra dagar nu!



Kramar Jenny



Kramar Jenny

2010-10-24 @ 00:20:52
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Kände mig mindre ensam av se inferno... Tack

Tycker du verkar vara en underbar mamma<3



Kram

2010-10-25 @ 00:11:08
URL: http://perfectlittledream.blogg.se/
Postat av: Elionor Ahlin

SKULLE BARA VILJA SÄGA ATT DU GÖR DET SÅ BRA..ÄR OCKSÅ BIPOLÄR TYP 2 OCH HAR NOG INTE FATTAT DET RIKTIGT ÄN..CA 1 ÅR EFTER DIAGNOSEN=)

KRAM ELIONOR.

2010-10-25 @ 18:37:34
Postat av: Jenny

Jojjo

- Tack!! Och på gott och ont är man nog aldrig så ensam som man tror, men härligt att Inferno gav dig den känslan. Det är precis vad jag vill åstadkomma!



Kramar Jenny



Elionor

- Tack Elionor!! Jag hade nog inte heller riktigt hunnit landa i diagnosen, eller förstå vad det innebar eller vad jag skulle göra efter ett år.

Nu har det gått två, men jag har fortfarande mycket att lära och jobba med. Men det går och livet kommer sakta men säkert tillbaka och blir bara bättre!



Kramar Jenny

2010-10-25 @ 20:42:02
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0