Den 28 oktober 2010 – Allt jag inte har

Sneglar på henne, hon som har allt...

Hon som har jobbet jag bara kan drömma om.

Hon som har mannen alla kvinnor vill ha.

Barnen som ser ut som sockersöta änglar.

 

Hon som har det där huset, det stora och luftiga.

Med en härlig trädgård där barnen kan leka.

Hon som har vänner som alltid har tid.

Hon som är så vacker och som älskas av alla.

Ibland sneglar jag på henne och tänker,

”tänk om det där vore jag”. Om så bara för en dag.

 

Bara ibland tänker jag så.

Bara för en kort sekund.

 

Jag har inte allt det där. Långt ifrån.

Men jag har något annat.

Jag har förmågan att drömma.

Och att samtidigt leva i nuet.

 

Jag kommer nog aldrig bli bitter.

Och det gör mig så glad.

Att jag kan vara arg, besviken och önska

mig någon annans bekymmerslösa liv ibland,

för att sen gå vidare. Och vara nöjd.

För att just jag är jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0