Den 11 maj 2010 – Mer film - vill du vara med?

Stressig morgon. Både jag och Lova var jättetrötta.

Så när vi väl kom upp blev det bråttom till dagis!

Och jag fick skynda hem igen för att hinna duscha innan

det var dags att filma.

 

Idag var det mer i form av en intervju.

Jag fick berätta min historia och ibland svara på någon fråga

eller vidareutveckla någonting.

 

Jag har funderat en del på om jag gör rätt som är med.

Och den frågan har jag också fått från folk i min närhet.

 

Men jag är ganska säker. Magkänslan säger mig det.

Det skulle kanske kunna få mindre bra konsekvenser när det

gäller tex framtida arbeten att synas i programmet.

Men jag tror att budskapet i stort och det positiva jag kan bidra

med, väger upp för det.

 

Efterlysning:

Det behövs en manlig person till programmet!

Som har erfarenhet av känslan att inte vilja leva mer.

(Diagnos är oviktigt, vilken eller någon).

Intresserad av att hjälpa till/bidra med din historia?

För mer info och ev. vidare kontakt med UR,  

maila mig på [email protected]


Kommentarer
Postat av: kristian

jag lovar att jag kommer sitta som klistrad framför tven när detta program går!!



Kramar Kristian

2010-05-28 @ 10:43:07
Postat av: Anders

hej gumman. Va modig du är. Jag hade gärna ställt upp men jag vågar inte med hänsyn till mina barn. Kram

2010-05-28 @ 17:33:14
Postat av: Jenny

Tack båda!

Ja, ser fram emot både "mitt" och övriga avsnitt i höst! Samtidigt som jag är lite nervös för om jag gjort rätt som är med...



Kramar!

2010-05-29 @ 14:26:46
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: kristian

fick du mitt mail för nån dag sen??



kram

2010-05-29 @ 22:06:05
Postat av: Åsa LM

Det intrycket jag har fått av dig här på bloggen är att du är en intelligent, verbal och varm tjej. Tror faktiskt inte att du behöver oroa dig för negativa konsekvenser. Vi behöver få ansikten på psykisk ohälsa i dess många olika former. Det ÄR inget konstigt eller skamligt, jag tycker att du är modig som ställer upp. Det är en grupp människor som bortprioriteras ofta, som vi måste ta ett ansvar för att de får sin plats och det de har rätt till. Jag har följt din blogg ett tag och även skrivit det tidigare tror jag: du är väldigt duktig på att förklara hur du upplever saker, så att jag som utomstående förstår.

Oj det här blev långt.

kram:)

2010-05-30 @ 11:06:37
Postat av: Jenny

Kristian- Jodå, har fått mailet! Förlåt att du fick vänta, varit bortrest över helgen, så därför det tog lite tid. Men nu har du förhoppningsvid fått mitt svar =)



Kramar!

2010-06-01 @ 20:22:32
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åsa - Tack för fina,värmande och kloka ord!

Tycker ju precis som du - synen på psykisk ohälsa behöver förändras och det kan den bara göra genom att man visar på hur det faktiskt ÄR, och därmed jobbar bort alla fördomar.



Kramar!



2010-06-01 @ 20:25:30
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0