Den 10 maj 2010 – Jag på TV

Nån gång i april fick jag en kommentar här på bloggen.

Det var från en tjej som jobbar på UR (Utbildningsradion).

Hon ville gärna prata med mig eftersom hon höll på göra

research inför ett tv-program om psykisk ohälsa.

 

Jag mailade henne och ett par dagar senare ringde hon upp.

Vi pratade i nästan två timmar och jag berättade min historia,

om diagnosen, om bloggen och om allt annat.

 

Sedan frågade hon om jag kunde tänka mig att vara med i programmet?

Jag var tyvugen att kolla med David först... Trodde han skulle säga nej.

Men han gick med på det!

Så idag började vi filma =)

 

Programmet är en dokumentär som ska handla om vardagen.

Visa på att en psykisk diagnos inte behöver betyda, eller faktiskt

väldigt sällan betyder att man är särskilt utmärkande eller konstig.

Utan mest är som folk i allmänhet.

 

Idag har vi filmat allt det där ”vanliga”.

När jag hämtat Lova på dagis, lagat middag, tvättat, nattat och

såklart suttit vid datorn och bloggat :-p


Kommentarer
Postat av: Erika

Åh vad spännande :) !!



Du måste ju bara skriva om när det kommer att sändas sen! :)



Hoppas du mår så bra som du bara kan i övrigt!



Kram

2010-05-26 @ 09:32:03
URL: http://eurikaslife.blogg.se/
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

sv Antagligen ska jag videoblogga på något sätt och det ska vara med i programmet, men jag vet inte än...

2010-05-26 @ 16:25:19
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Jenny

Erika - Självklart skriver jag om det sen =)

Kommer sändas i höst på kunskapskanalen eller svt.



Mår oförskämt bra fortfarande! Nästan så jag börjar undra vad som är "fel"...haha. Helt bakvänt.

Enda jag kan klaga på är extrem trötthet.

Hoppas det är så bra det bara kan med dig också nu!!



Tjelsi - Låter spännande =)

Kan tänka mig att det skulle kunna bli riktigt bra & intressant med olika blogginlägg (klipp)! Min del är nog inte så spännande. Jag typ...tvättar :-p

2010-05-26 @ 20:30:48
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0