Den 2 mars 2010 – Folktandvården

Som alla säkert vet vid det här laget har jag stora

problem med mina tänder. Och med tandvårdsrädsla.

 

I höstas blev jag rekommenderad en tandläkaren inom

folktandvården som skulle vara duktig på behandlig av

just tandvårdsrädda.

 

Det visade sig vara två månaders väntetid för besök där.

Jag undrade då om man kanske kunde boka in flera tider

på en gång för att slippa vänta två månder nästa gång också...

Men det kunde man inte göra.

 

Vid första besöket skulle man däremot lägga upp en

behandlingsplan med tandläkaren och planera in flera besök.

 

Idag var första besöket. Allt kändes faktiskt väldigt bra.

Tills jag fick nästa tid – om tre månader!!

(Och inte fick man boka fler än en heller).

 

Jag har ont NU.

Jag har svårt att äta NU.

 

Ska jag vänta två-tre månader mellan varje tid kommer det

(med lite lätt huvudräkning), ta många år innan jag är klar.

Om jag någonsin hinner bli det.

 

Så nu måste jag leta ny tandläkare. Igen.

Så besviken!

Har väntat i två månader på att få komma igång och så får

jag bara ett kort samtal med tandläkaren idag för 400 kr...

Och tid för undersökning först om tre månader.

Kasst!


Kommentarer
Postat av: Lotten

Om du finge bo i Stockholm skulle jag rekommendera min. Han är underbar och jag är inte alls rädd längre. Kan t.om somna till lite när han håller på...

Postat av: Jenny

Vad skönt det låter - att ha hittat någon som du litar på så mycket att du kan slappna och nästan somna!!

Kram

2010-03-25 @ 02:07:38
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0