Den 7 januari 2010 – Mitt sätt att dö

Jag vill inte drunkna, strypas, förblöda, ta piller,

hoppa framför ett tåg eller från ett tak.

Jag vill inte att det ska göra ont.

Jag vill dö lugnt. Fridfullt. I en mjuk säng.

Till musik jag tycker om.

 

Då kom jag att tänka på självmordskliniker.

Trodde det skulle vara jättedyrt.

Det visade sig att det kostar 30 000, plus resan dit

och en avgift på 600 kronor.

Inte så farligt, med andra ord.  

 

Fast idag har varit en bra dag.

Inte en endaste millimeter av mig har velat dö.

Men det känns bra att det finns en utväg för någon

som är så feg och rädd för (planerad) smärta som jag.


Kommentarer
Postat av: jecca

Det var roligt att läsa det sista, att du inte vill dö för idag är en bra dag.



jag följer din blogg och jag beundrar dig:). Du är stark som vägar berätta om dina känslor.

Ha en bra dag.

2010-01-20 @ 10:41:44
Postat av: Jenny

Tack Jecca - och det är alltid lika kul att få höra att någon följer bloggen! Kram Jenny

2010-01-26 @ 03:26:36
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0