Den 24 december 2009 – Julafton eller nåt...

På förmiddagen gav sig David och Lova iväg hem till

Davids pappa. Jag diskade och kröp ner i sängen igen.

 

Dom kom hem lagom tills det var dags att sova middag.

Lova sov fortfarande när det var dags för Kalle Anka.

Så jag begick dödssynden att spela in det...

 

När hon väl fick se det senare skrattade hon så hon kiknade

åt Kalle när han ska fota fåglar.

Det var utan tvekan dagen härligaste stund <3

 

På kvällen när jag satt framför tv:n och drack te tänkte jag på

dagen som gått och insåg att jag lagt massor av tid på såväl

julklappar som mat och godis.

Men att jag egentligen inte bryr mig ett dugg om något av det.

 

Det enda som betyder något är att få träffa familj och släkt.

Gemenskapen.

Det har inte ens med julafton att göra.

Hade vi träffats varje år, låt säga, den 24 november istället,

så hade det varit årets viktigaste dag.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0