Den 9 december 2010 – Jag får (ännu) en idé.

Jag har så mycket grejer för mig hela tiden. Små projekt...

Vet att jag borde ta det lite lugnt ibland, men det är svårt när

jag mår bra och bara vill ta tillvara på varenda liten sekund av livet.

 

I vilket fall så läste jag om ett projekt i Stockholm för ett tag sedan,

där några tjejer samlar in julklappar till hemlösa varje år.

Funderade på om jag skulle kunna göra något liknande kanske..?

 

Och så idag beslutade jag mig för att ta tag i det hela.

Ringde runt och kunde konstatera att det inte fanns något liknande projekt

i Skåne (Malmö & Lund).

Så det var bara att dra igång med andra ord. Spred det bland vänner och

startade facebook-sidan ”Bidrag till en God Jul”.

En timme senare ringde Lokaltidningen i Lund och ville skriva om det!

Åh, vad glad jag blev!

 

Nu hoppas jag på mycket hjälp och fina julklappar till alla Lunds hemlösa,

kanske även till de i Malmö, även om det kan bli svårt att hinna med och få

in tillräckligt mycket – är ju trots allt ganska sent ute...

Men vi får se! :-)


Kommentarer
Postat av: carola

åh något sådant skulle jaga också vela ta tag i.

Vet ju bara inte var man börjar någonstans.



Så många planer och ideèr som inte tar form.



Nästa vecka ska jag bli intervjuad 2 svängar ang bipolär, projektarbeten.

Kul att kunna bidra till något.

2011-01-19 @ 15:21:17
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag är precis likadan Carola!

Så mycket planer och ideér, men så få som

verkligen blir av...

Fast just den här blev ju det =)

Kul med intervjuerna! Sånt har jag fått erfara

ger andra väldigt mycket - så det är verkligen

ett viktigt bidrag från dig!!

Dessutom kan det nästan bli lite terapi för en själv när man får berätta sin historia...



Hoppas det går bra (det gör det säkert)!



Många kramar /Jenny

2011-01-19 @ 19:08:30
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0